رشد ۵۳ درصدی ارزش صادرات استان کرمان در تیرماه امسال

مدیرکل گمرکات استان کرمان گفت: صادرات استان کرمان در تیرماه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۳ درصد افزایش داشته است .

به گزارش کرمان نو به نقل از ایسنا، محمدرضا قادر امروز ششم مردادماه با اشاره به رشد ۵۳ درصدی ارزش صارات استان کرمان در تیرماه سال جاری اظهار کرد: میزان صادرات گمرکات استان کرمان طی این مدت ۱۳۱ هزار و ۴۶۸ تن و به ارزش بیش از ۲۹۰ میلیون دلار بوده که این مقدار از نظر ارزشی ۵۳ درصد و از نظر وزنی ۴۷ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل  رشد داشته است.

وی افزود: کشورهای چین، هند، آلمان، عراق، ترکیه، امارات متحده عربی، ایتالیا و روسیه کشورهای هدف صادرات استان کرمان هستند.

قادر با اشاره به ترکیب کالاهای صادراتی استان کرمان تصریح کرد:  پسته و مغز پسته،  مصنوعات مسی، مس به صورت شمش، فرآورده های نفتی و فرومولیبدن بخش غالب کالاهای صادراتی استان را تشکیل می دهند.

مدیرکل گمرکات استان کرمان در ادامه با اشاره به ۱۴۸ میلیون و ۲۶۰ هزار دلار واردات صورت گرفته از ابتدای سال جاری از گمرکات استان کرمان گفت: عمده کالاهای وارداتی استان اجزا و قطعات خودرو، اجزا و قطعات مودم، روغن خوراکی، لوازم صنعتی و برقی  بوده است.

وی افزود: کالاهای وارداتی استان از کشورهای چین، انگلستان، ایالات متحده، ژاپن، کره جنوبی، هندوستان، مالزی، آلمان، اسپانیا و ایتالیا وارد شده است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=74422
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.