گزینه پیشنهادی وزارت ارشاد + سوابق

محمدمهدی اسماعیلی به عنوان گزینه پیشنهادی تصدی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت سیزدهم معرفی شده است.

محمدمهدی اسماعیلی متولد ۱۳۵۴ در کبودرآهنگ همدان است.

او از طلاب دانش‌آموخته مدرسه عالی شهید مطهری، دکترای علوم سیاسی از پژوهشگاه علوم‌انسانی و مطالعات فرهنگی، عضو هیأت علمی دانشگاه تهران و همچنین مدیر گروه «جامعه‌شناسی سیاسی مؤسسه مطالعات و تحقیقات اجتماعی» دانشگاه تهران است.

اسماعیلی همچنین از فعالان فرهنگی، رسانه‌ای و سیاسی باسابقه و از چهره‌های فرهنگی و علمی جبهه انقلاب است؛ وی فعالیت‌های فرهنگی جدی خود را از سردبیری و مدیرمسئولی چندین نشریه فرهنگی‌اجتماعی در دهه هفتاد آغاز کرده است و از جمله مدیران تحول‌گرای راهبردی سازمان صداوسیما در جایگاه‌های مجری طرح نظام جامع ارزیابی تولیدات صداوسیما، مدیریت مرکز افکارسنجی سازمان، مدیرکل ارزیابی برنامه‌های تولیدی سیما و مؤسس قرارگاه رسانه سازمان صداوسیما بوده است.

اسماعیلی بعد از سال‌ها فعالیت فرهنگی و اجتماعی و رسانه‌ای، در دولت نهم به‌عنوان رئیس کمیسیون فرهنگی و رسانه و همچنین معاون فرهنگی‌اجتماعی مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست‌جمهوری و سپس در دولت دهم به‌عنوان معاون سیاسی، امنیتی، فرهنگی و اجتماعی استاندار اصفهان به‌کار گرفته شد.

راه‌اندازی قرارگاه فرهنگی در استان اصفهان، سازماندهی و پشتیبانی از اهالی فرهنگ، تشکل‌ها، مؤسسات و مراکز فرهنگی و هنری از جمله مهم‌ترین اقدامات او در دوره مسئولیت در استانداری اصفهان بود؛ الگوی اقدامات فرهنگی‌هنری این معاونت در همان سال به‌عنوان سند الگوی فعالیت‌های فرهنگی، ‎هنری و اجتماعی در وزارت کشور تدوین و به همه استان‌های کشور ابلاغ شد.

مهدی اسماعیلی عضو کارگروه تحول فرهنگی وزارت ارشاد در زمان وزارت صفارهرندی و عضو هیئت مؤسس مؤسسات فرهنگی مهم و پویایی چون مؤسسه طلوع حق، مؤسسات پایش و افکارسنجی فرهنگی‌اجتماعی و مراکز رسانه‌ای مؤثری بوده است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=74930
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.