چند توصیه در استفاده از کپسول اکسیژن

مدیرکل استاندارد استان کرمان می‌گوید شهروندان در صورت مصرف گاز اکسیژن طبی حتما به کد ۱۰ رقمی ذیل نشان استاندارد توجه و به منظور تایید اصالت کالا، شماره محصول آن را به سامانه ۱۰۰۱۵۱۷ پیامک کنند.

اسماعیل عاقلی با اشاره به همه‌گیری بیماری کرونا و افزایش نیاز به مصرف اکسیژن برای بیماران، نسبت به نحوه استفاده از این محصول به شهروندان هشدار داد و چند توصیه را ارائه کرد.

به گزارش ایرنا، او افزود: گاز اکسیژن طبی مشمول مقررات استاندارد اجباری است و واحدهای تولیدی در صورت داشتن پروانه کاربرد استاندارد مجاز به تولید این محصول هستند، ضمن آنکه تولید آن تنها بر اساس استاندارد ملی ایران به شماره ۳۲۴۰ مجاز است.

عاقلی اضافه کرد: حداقل خلوص گاز اکسیژن طبی باید ۹۹ درصد باشد و تولید کننده موظف است که نسبت به درج برچسب نشان استاندارد بر روی محصول اقدام کند.

توصیه‌های هنگام استفاده

عاقلی با اشاره به ضرورت رعایت مواردی هنگام مصرف گاز اکسیژن گفت: از رابط‌های شیر سیلندر که با یکدیگر همخوان نیستند نباید برای باز و بسته کردن و خروج گاز استفاده شود؛ شیر سیلندر باید در تمامی شرایط (سیلندر پر یا خالی) به صورت بسته باشد مگر اینکه سیلندر در حال استفاده باشد و همچنین پس از پایان کار شیر سیلندر باید بسته شود.

مدیرکل استاندارد کرمان افزود: شیر سیلندر باید به آرامی باز و به منظور باز و بسته کردن شیر سیلندر هرگز نباید نیروی اضافی به آن اعمال شود، ضمن اینکه در صورتی که عملکرد شیر مشکل داشته باشد، سیلندر باید به کارخانه تولید گاز ارجاع یابد.

او با بیان اینکه هرگز برای روان سازی شیرسیلندر نباید از مواد روغنی استفاده شود تصریح کرد: قبل از جدا کردن رگلاتور از سیلندر، شیر سیلندر باید بسته باشد و رگلاتور از فشار گاز آزاد شود.

مدیرکل استاندارد استان کرمان با بیان اینکه از سیلندرهای گاز باید فقط در مکان های دارای تهویه مناسب استفاده شود اضافه کرد: به منظور جلوگیری از افتادن سیلندرها، تمامی سیلندرهای گاز باید حین استفاده در محل، به طور مناسب و محکم بسته شوند.

وی افزود: سیستم لوله کشی رگلاتورها و دیگر لوازم به منظور جلوگیری از نشت، باید نسبت به گاز اکسیژن مقاوم و محکم باشند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=75432
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.