۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی| تکمیل محور شهربابک-هرات ۶۰ میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد

استاندار کرمان صبح امروز چهارم شهریورماه در سومین روز از هفته دولت با سفر به شهربابک از باند دوم “شهربابک _ هرات” با ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی بازدید کرد.

به گزارش کرمان‌نو به نقل از ایسنا طول کل این محور ۴۴ کیلومتر است که تا کنون ۲۷ کیلومتر آن اجرا شده و فقط ۱۰ کیلومتر آن آسفالت و زیر بار ترافیک است و در حال حاضر با مشکل قیر روبه رو است. گفتنی است که ۱۷ کیلومتر محور شهربابک – هرات فقط به آسفالت نیاز دارد و زیرسازی های اولیه ۱۷ کیلومتر دیگر آن انجام شده ‌است.

۵۴ میلیارد تومان برای اجرای این پروژه هزینه شده و در بودجه امسال نیز ۱۳ میلیارد تومان به جاده “شهربابک _ هرات” تخصیص داده شده. گفتنی است برای اتمام این پروژه تا مرز جغرافیایی استان یزد به حدود ۶۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

استاندار کرمان در ادامه سفر به شهربابک جایگاه سوخت محور رباط با هزینه ۱۰ میلیارد تومان را افتتاح کرد. برای تکمیل این پروژه نیز به ۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

افتتاح گود کلواری ۲ با ظرفیت تولید سالانه ۱۰۰۰ تن ورق مس کاتد با اعتبار ۴۸ میلیارد تومان هدف بعدی استاندار کرمان به شهربابک بود.

احداث این مجتمع در اردیبهشت ۹۸ آغاز و ظرف مدت ۲۰ ماه تکمیل شده و در این مجتمع به همراه کارکنان معدن ۹۵ نفر به صورت مستقیم و حدود ۳۵ نفر غیر مستقیم مشغول به کار هستند. مجتمع زیرمجموعه گروه صنعتی گلرنگ است و در سه شیفت کار می‌کند.

زینی وند همچنین امروز کارخانه تولید کاتد مس شرکت فرآوری معدن فلات بابک با ظرفیت ۱۰۰۰ تن در سال و با خلوص ۹۹ درصد را افتتاح کرد. این پروژه طی ۱۷ ماه با اعتبار ۱۵۰ میلیارد تومان در زمینی به مساحت ۲۷ هکتار احداث شده و زمینه اشتغال ۷۷ نفر را فراهم کرده است.

زینی وند در پایان از کارخانه مس خاتون آباد شهربابک بازدید کرد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=75436
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.