تبدیل ورزشگاه شهدای «مس رفسنجان» به کمپ بزرگ ورزشی

مدیرعامل باشگاه فرهنگی ورزشی صنعت مس رفسنجان از رایزنی برای طراحی سقف ورزشگاه شهدای مس خبر داد و گفت: به‌دنبال این هستیم که حداقل به‌عنوان یک کمپ بزرگ ورزشی داشته باشیم و با توجه به صحبت‌هایی که شده یک هتل در ورزشگاه می‌سازیم که بازیکنان همه امکانات را داشته باشند.

به گزارش کرمان نو به نقل از فارس، این روزها تیم فوتبال مس رفسنجان خود را مهیای لیگ برتر می‌کند تا در دومین سال حضورش پرفروغ‌تر از قبل بدرخشد و در این راستا با جذب بازیکنان باکیفیت‌تر گام برداشته است.

اما آن‌چه مسی‌ها و دیگر بازیکنان تیم‌های لیگ برتری را طی فصل گذشته رنج می‌داد، بازی روی چمن مصنوعی بود و در این باره حرف و حدیث‌هایی مطرح می‌شد و چمن مصنوعی ورزشگاه شهدای صنعت مس گاهی بر اساس صحبت‌های مربی‌ها و سرمربی‌ها و اظهارنظر بازیکنان تیم‌ها، سوژه رسانه‌ها می‌شد.

کارشناسان و اهل فن چمن طبیعی را یکی از زیرساخت‌های اصلی و مهم در فوتبال می‌دانند و معتقدند بازی روی چمن مصنوعی کیفیت کار تیم را خراب می‌کند و به بدن بازیکنان نیز آسیب می‌زند.

اما با توجه به بازی های خوب و ماندگاری تیم مس در لیگ برتر، مدیران و مسؤولان باشگاه با توجه به اینکه فدراسیون اجازه بازی روی چمن مصنوعی نداده است، تصمیم به تعویض چمن مصنوعی ورزشگاه شماره ۲گرفتند تا برای همیشه موضوع چمن مصنوعی ورزشگاه مس پایان یابد تا دیگر مشکلی برای بازیکنی ایجاد نشود و ورزشگاه به استاندارد موردنظر نزدیک‌تر شود.
اجرای زمین چمن طبیعی مطابق با استاندارد روز دنیا

مجید زیندینی مدیرعامل باشگاه صنعت مس رفسنجان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خصوص چمن ورزشگاه اظهار کرد: از روزی که مسابقات تمام شد کار تعویض چمن و زیرساخت‌های چمن طبیعی شروع و به‌صورت سه شیفت کار در حال انجام است.

وی تصریح کرد: همه تلاش و حساسیت را داریم که برای شروع بازی‌های لیگ، چمن را برسانیم و فکر می‌کنم زمین چمن تا ده روز دیگر برای کشت آماده شود؛ ما به‌دنبال این هستیم چمن برای بازی اول برسد و خبر خوبی برای مردم رفسنجان با بازی روی چمن طبیعی و کسب نتایج خوب خواهیم داشت؛ ضمن اینکه امسال مس رفسنجان هم بازیکن کیفی گرفته و هم در حوزه زیرساخت‌ها تغییرات اساسی خواهد داشت و موجب پیشرفت و بالندگی شهرستان خواهد شد.

اما ورزشگاه شهدای صنعت مس با مشکلی به نام قنات مواجه شده بود و از قضای روزگار وجود رشته‌های قنات در وسط ورزشگاه، کار را مختل کرده بود؛ که زیندینی در این رابطه هم گفت: تمام چاه‌ها و رشته قنات‌ها شناسایی، علامتگذاری و وارد کانال‌های قنات شدند. طی دو روز آینده تزریق بتن در قنات انجام و در مدت دو هفته به اتمام می‌رسد؛ ضمن اینکه داخل رختکن‌ها و راهروها در حال بهسازی بوده و تا یکماه آینده از نظر ساختمانی کار تمام است. لایه‌های مختلف برای کشت در حال انجام بوده و طبق نظر کارشناسان متخصص زمین چمنی برابر استانداردهای روز دنیا خواهیم داشت.

وی از رایزنی برای طراحی سقف ورزشگاه شهدای مس خبر داد و تصریح کرد: به‌دنبال این هستیم که حداقل به‌عنوان یک کمپ بزرگ ورزشی از ساختمان رسانه و روابط عمومی گرفته تا استودیو تولید محتوا، بدنسازی، سونا و جکوزی، فیزیوتراپی و استخر و … داشته باشیم و با توجه به صحبت‌هایی که شده یک هتل در ورزشگاه می‌سازیم که بازیکنان همه امکانات را داشته باشند.

زیندینی ابراز کرد: به امید خدا تا دو سال آینده یکی از با امکانات‌ترین ورزشگاه‌ها را در منطقه خواهیم داشت و سعی می‌کنیم تمام رشته‌های ورزشی که در رفسنجان در سطح حرفه‌ای کار می‌کنند حمایت سخت‌افزاری شوند؛ حتی تیم‌های ملی هم برای تمرینات و اردوهای خود از این کمپ استفاده کنند.

وی در پایان از مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس، هیئت مدیره و مدیر مجتمع مس سرچشمه که اساسی‌ترین کمک‌ها را برای موفقیت تیم صنعت مس رفسنجان داشتند و همه کارکنان تیم، کادرفنی و بازیکنان قدردانی کرد.

حسین آخوندی مسؤول ورزشگاه مس هم در حاشیه عملیات زیرساختی ورزشگاه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: از زمانی که ورزشگاه تحویل پیمانکار شده زمین چمن مصنوعی را رول کردیم که بتوانیم در جاهای دیگر از آن استفاده کنیم.

زمین چمن طبیعی برای اولین بازی لیگ برتر آماده می‌شود/پایان بحث قنات‌ها تا ۲ ماه آینده

وی ادامه داد: بعد از اینکه چمن مصنوعی در این مدت برداشته شد یک بتن ده سانتی متری زیر چمن برداشته شد و کل زمین به میزان ۹۰ سانتی متر خاک‌برداری شد که در یک مقطع با ۲۷ دستگاه کامیون، دو دستگاه لودر و یک دستگاه بیل مکانیکی خاکبرداری شد و تا جایی که امکان داشت و ایمنی رعایت می‌شد، کار انجام شد. بسترسازی انجام و چهار لایه ریختیم و کوبش انجام دادیم تا تراکم ۹۵ درصد و سپس ۱۶ زهکشی انجام شده و سایر عملیات این مجموعه اعم از سیستم گرمایش و سپس لایه‌های آخر برای اجرای چمن طبیعی در حال اجراست و طبق قولی که به باشگاه دادیم تا اوایل مهرماه برای کشت چمن تحویل می‌دهیم.

آخوندی خاطرنشان کرد: در همین راستا کارهایی که باید انجام شود؛ جدولگذاری را هم شروع می‌کنیم که جداول خریداری شده و آماده است و با توجه به توالی کار و محدودیت فضایی که داریم باید جدولگذاری با برنامه‌ای پیش برود که جلوی کار بقیه را نگیرد.

وی بیان داشت: برج‌های روشنایی ورزشگاه نیز در حال تعویض است و در خصوص روشنایی ورزشگاه به‌گونه‌ای کار انجام می‌شود که طی مسابقات با هیچ مشکلی برخورد نکنیم.

مسؤول ورزشگاه مس همچنین در خصوص ورزشگاه شماره یک گفت: با توجه به اینکه پیمانکار شرکت بومی رفسنجان است کار خوب انجام می‌شود و قولی که یکی‌، دو ماه پیش به نماینده رفسنجان در مجلس دادیم سال آینده این ورزشگاه را تحویل می‌دهیم که برای مسابقات مورد استفاده قرار گیرد.

وی اضافه کرد: برای اولین‌بار در ایران قصد داریم چمن هیبریدی روی زمین چمن شماره یک اجرا کنیم که در حال حاضر در مرحله بررسی هستیم و با دعوت از بهترین شرکت‌های دنیا و انجام مناقصه وارد این پروسه می‌شویم.

آخوندی در مورد آخرین وضعیت قنات‌ها هم توضیح داد: طرحی در این خصوص در حال اجراست و تزریق بتن داخل کانال‌ها شروع و دو ماه دیگر بحث قنات‌ها به اتمام می‌رسد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=76105
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.