جریمه میلیونی برای آتش زدن یک درخت در رفسنجان

دادستان شهرستان رفسنجان از شناسایی عوامل به آتش کشیدن یک اصله درخت کاج و جریمه ١٠ میلیون تومانی آن‌ها خبر داد.

به گزارش کرمان نو به نقل از باشگاه خبرنگاران، چند روز پیش در بلوار آزادی روبه روی پمپ گاز شهرداری در رفسنجان، یک اصله درخت کاج به طور عمدی به آتش کشیده شد.

رضا رجبی، مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری رفسنجان در این باره گفت: پس از شناسایی افرادی که باعث آتش سوزی درخت شده بودند، با هماهنگی نیروی انتظامی افراد خاطی به کلانتری ١٣ فراخوانده شدند و با حضور نماینده حقوقی شهرداری، طبق مصوبه شورا، خسارت تعیین و متخلفان ملزم به پرداخت جریمه شدند.

ایمان شهسواری، دادستان شهرستان رفسنجان با اشاره به  شناسایی عوامل به آتش کشیدن یک اصله درخت کاج گفت: بنا به نظر کارشناسان، میزان جریمه این فرد متناسب با نوع سن درخت  ١٠ میلیون تومان مشخص شد.

در کشور ما از بین بردن درختان، ممنوع است و جریمه سنگینی دارد.در ماده ١ قانون حفظ و گسترش فضای سبز و جلوگیری از قطع بی رویه درخت آمده است: به منظور حفظ و گسترش فضای سبز و جلوگیری از قطع بی رویه درختان، قطع هر نوع درخت در محدوده قانونی و حریم شهر‌ها بدون‌اجازه شهرداری و در روستا‌ها در هر منطقه که دولت تصویب و آگهی کند، پس از آن بدون اجازه وزارت کشاورزی و منابع طبیعی ممنوع است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=76293
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.