جمع‌آوری ۱۳ میلیارد تومان زکات در شرق استان کرمان

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمان از جمع‌آوری ۱۳ میلیارد تومان زکات در شرق این استان طی سال گذشته خبر داد و گفت: این میزان زکات جمع‌آوری‌شده در حوزه فقرا و محرومان شهرستان‌های شرقی کرمان هزینه شده است.

به گزارش کرمان نو به نقل از روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی (ره)، یحیی صادقی در مراسم شورای برنامه‌ریزی احیا زکات شرق استان کرمان افزود: کمک‌های مردمی به کمیته امداد در سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸ رشد ۲ برابری را تجربه کرده در حالی که با توجه به سطح زیر کشت باغات خرما در شرق کرمان، آمار واقعی جمع‌آوری زکات باید چندین برابر آمار جمع‌آوری‌شده سال گذشته باشد.

وی تصریح کرد: زکات یک تکلیف شرعی است که متأسفانه تاکنون در زمینه این واجب الهی کوتاهی شده است.

این مسئول با اشاره به اینکه با فضای تبیینی انجام‌شده، سال گذشته ۱۳ میلیارد تومان زکات در شرق استان جمع‌آوری‌ شده است اظهار داشت: با توجه به سطح زیر کشت باغات خرما در شرق استان آمار واقعی جمع‌آوری زکات باید چندین برابر باشد.

وی با بیان اینکه پنج هزار دانشجو و طلبه و حدود ۳۰ هزار دانش‌آموز تحت حمایت کمیته امداد استان کرمان قرار دارند افزود: بخشی از هزینه تحصیل و آموزش این دانشجویان و دانش آموزان از محل درآمد زکات تأمین می‌شود.

به گفته وی، ۲۱ هزار خانواده با جمعیتی حدود ۵۰ هزار نفر در شرق استان کرمان مددجوی این نهاد و مستمری‌بگیر هستند.

صادقی به افزایش دو برابری مستمری مددجویان در سال جاری اشاره کرد و افزود: با توجه به مشکلات اقتصادی افزایش دو برابری مستمری مددجویان نیز جوابگوی هزینه‌های بالای زندگی آن‌ها نیست و اگر کمک‌های خیران نباشد روند خدمت‌رسانی به این خانواده‌ها مشکل می‌شود.

مددجویان را پس از خودکفایی تنها نمی گذاریم

مدیرکل کمیته امداد توانمندسازی مددجویان را یکی از اولویت‌های مهم این نهاد دانست و بیان کرد: در سال ۹۹ یکی از دستگاه‌هایی که بیشترین شغل را در سطح استان کرمان ایجاد کرده کمیته امداد است.

وی خاطرنشان کرد: وجه تمایز کمیته امداد با سایر ادارات در ایجاد اشتغال این است که این نهاد پس از اجرای طرح مددجو را تنها نمی‌گذارد و با نظارت مستمر مجریان طرح‌های اشتغال را یاری می‌کند تا از مسیر منحرف نشوند.

وی از رشد کمک‌های مردمی به این نهاد با توجه به شرایط سخت اقتصادی خبر داد و خاطرنشان کرد: مردم ما معتقد هستند و در این شرایط سخت اقتصادی خانواده‌های نیازمند را تنها نگذاشتند.

این برنامه با حضور مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان جهاد کشاورزی شمال استان، ائمه جمعه و فرمانداران شرق استان، روسای کمیته امداد شرق استان و جمعی از مسئولان در شهرستان نرماشیر برگزار شد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=76393
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.