۱۸ زندانی جرایم غیرعمد در کرمان آزاد شدند| ۱۷۸ زندانی بدهکار مالی داریم

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان کرمان از آزادی ۱۸ مددجوی جرائم غیرعمد و مالی در قالب طرح “نذر حریت” در کرمان خبر داد.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایسنا، “سیدحجت الله موسوی قوام” ظهر امروز ۱۸ شهریورماه در ویژه برنامه “نذر حریت” مرحله دوم نهضت آزادسازی محکومین جرایم مالی و غیرعمد زندان های استان کرمان گفت: امروز با ۲۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان زمینه آزادی ۱۸ مددجوی جرائم غیرعمد و مالی فراهم شد.

وی افزود: در سال گذشته استان کرمان در پنج مرحله زمینه آزادی ۱۴۰ مددجوی جرایم غیرعمد در قالب مکتب حاج قاسم سلیمانی را فراهم کرد و از این جهت استان برتر کشور بوده است.

موسوی قوام از فراهم شدن زمینه آزادی ۱۰۶ مددجوی واجد شرایط از زندان های استان کرمان از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد و اظهار کرد: با حمایت های خیران و مجموعه های همکار ستاد دیه و با هزینه ۶ میلیارد و ۱۶۱ میلیون تومان زمینه آزادی این افراد به وجود آمده است.

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان کرمان ادامه داد: در مجموع ۹۵ نفر از محل کمک های خیران به مبلغ ۴ میلیارد تومان آزاد شده اند و ۱۰۰ میلیارد تومان نیز تخفیف بدهی شاکیان را داشته ایم و از این رو شاکیان نیز به عنوان خیران ستاد دیه به شمار می روند.

وی گفت: برنامه “نذر حریت” از سال گذشته و با توجه به شیوع بیماری کرونا در راستای جذب کمک ها و نذورات خیران در ماه های محرم و صفر آغاز شده که در این راستا ۳۳۱ میلیون تومان از سال گذشته تاکنون جمع آوری شده و این طرح تا پایان ماه صفر ادامه خواهد داشت.

موسوی قوام تعداد واجدین شرایط گرفتار در زندان های استان کرمان را ۱۷۸ نفر اعلام کرد و افزود: همه این ۱۷۸ نفر بدهکاران مالی هستند و امیدواریم با مشارکت خیران و هیئت های مذهبی بتوان زمینه آزادی این افراد را نیز فراهم کرد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر مددجوی جرایم غیرعمد دیه بدهکار در زندان های استان کرمان وجود ندارد.

به گزارش ایسنا، سردار”حسین معروفی” فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان نیز در این مراسم با تبیین شخصیت سردار حاج قاسم سلیمانی گفت: فردی که از خدا بترسد، از غیرخدا نمی ترسد و حاج قاسم قاسم خدا ترس بود و به همین دلیل هیچگاه از دشمن خدا نترسید.

وی ادامه داد: حقیقتش این است که حاج قاسم استحکام درونی داشت، درون رزم قوی داشت و به راحتی جهاد کبیر انجام می‌داد، شهید سلیمانی با خدا دوست بود و خود را در خدمت آحاد مردم قرار داده بود.

معروفی اخلاص، ولایت باوری و ولایتمداری را از شاخصه های شخصیت سردار سلیمانی برشمرد و عنوان کرد: شهید سلیمانی بزرگترین شخصیت فرهنگی و تقریبی جهان اسلام است و در جهان اسلام با راهبرد بزرگ خود تمام نگاه ها را به انقلاب، ولایت، جهان اسلام و شیعه تغییر داد.

همچنین “یدالله موحد” رییس کل دادگستری استان کرمان نیز در این آیین آزادی و آزادگی را دو وجهه مختلف دانست و گفت: افرادی که امروز با همت خیران آزاد می شوند باید در مسیر آزادگی حرکت کرده و فصل نویی در زندگی این افراد ایجاد شود.

وی با اشاره به نقش بسیج در آزادسازی محکومین جرایم غیرعمد و مالی اظهار کرد: نام سردار سلیمانی موجب برکت در اجرای طرح آزادسازی زندانیان مالی و غیرعمد شده است.

رییس کل دادگستری استان کرمان خاطرنشان کرد: برگزاری ویژه برنامه “نذر حریت” در بیت الزهرا این پیام را دارد که فصل جدیدی در زندگی مددجویان آغاز شده و باید به یک زندگی شرافتمندانه فردی و اجتماعی برگردند و به الگو تبدیل و در راستای گره گشایی از زندگی دیگران گام بردارند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=76450
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.