روستاهای جیرفت میزبان ۸ المپیاد ورزشی هستند

رئیس هیات ورزش روستایی جیرفت در جنوب استان کرمان با بیان اینکه هشت المپیاد خانه های ورزش روستایی در روستاهای این شهرستان شروع شده است و تا نیمه اول مهرماه ادامه دارد، این رویدادها را در شناسایی استعدادهای مستعد و ناشناخته بسیار بااهمیت دانست.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایرنا، حسن موسی باغی، تاریخ شروع این المپیادها را از ۲۰ شهریورماه سال جاری اعلام و بیان کرد: شناخت استعدادهای کمترشناخته شده در روستاها در همه بخش ها بویژه ورزش از اهمیت بسیاری برخوردار است و ضمن توانمندسازی تیم های ورزشی شهرستان، استان و کشور با بهره گیری از حضور آنان، می تواند زمینه شکوفایی بیشتر مناطق محروم روستایی و نیز توانمندسازی ساکنان آنها را بیش از پیش فراهم کنیم.

وی افزود: تاکنون ۲ المپیاد در حسین آباد دهدار و باغبابوئیه برگزار شده است.

موسی باغی با بیان اینکه هشت خانه ورزش روستایی در سطح شهرستان جیرفت فعال است از رقابت ۵۰۰ نفر در خانه های ورزش روستایی شهرستان خبر داد و تصریح کرد: المپیاد ورزشی در ۲ بخش آقایان و بانوان در رده های سنی ۱۴ تا ۱۶ سال برگزار می شود.

وی رشته های ورزشی رقابت های المپیاد را شامل فوتبال دستی، تنیس روی میز، شطرنج، دارت و طناب زنی برشمرد و افزود: نفرات برتر رشته های ورزشی ابتدا در سطح خانه ورزش هر روستا انتخاب و به مسابقات شهرستانی و در مرحله بعد برای شرکت در مسابقات استانی معرفی می شوند.

رئیس هیات ورزش روستایی جیرفت ادامه داد: در پایان نیز نفرات برتر به مسابقات المپیاد کشوری راه خواهند یافت.

شهرستان جیرفت در ۲۳۸ کیلومتری جنوب مرکز استان کرمان قرار دارد.

به گزارش ایرنا از جمله قهرمانان پارالمپیک امسال در توکیو که توانست رکوردجهانی را نیز جابه جا کند سعید افروز در رشته پرتاب نیزه بود که از روستای آبشور بخش اسفندقه شهرستان جیرفت به این مرحله از توانمندی و ظهور و بروز در سطح بین المللی رسیده و در گفت وگوی اخیر خود با ایرنا بر ضرورت تقویت ظرفیت های ورزشی در روستاها و استعدادیابی در این مناطق تاکید کرد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=77281
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.