در جریان سفر رییس کل دادگستری استان به جنوب کرمان؛


رضایت اولیای دم برای ۷ مددجوی زندان جیرفت اخذ شد

در جریان بازدید رییس کل دادگستری استان کرمان و جمعی از مقامات ارشد قضایی استان از زندان جیرفت و با همت دستگاه قضایی و زندان این شهرستان، رضایت اولیای دم برای هفت محکوم به قصاص اخذ شد.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایسنا، «یدالله موحد» امروز ۱۰ مهرماه در این رابطه اظهار کرد: در جریان سفر سه روزه به جنوب استان کرمان و بازدید از زندان شهرستان جیرفت زمینه آزادی و رای باز شدن ۵۳ مددجوی واجد شرایط این زندان فراهم‌ شد.

رییس کل دادگستری استان کرمان افزود: با تهمیدات دادستان جیرفت و مجموعه زندان جیرفت ۵۳ نفر از مددجویان آزادی خود را به دست آوردند.

موحد همچنین از اخذ رضایت اولیای دم برای ۷ مددجو و رهایی آنها از قصاص خبر داد و افزود: طی سال جاری ۷۴ جلسه صلح و سازش در شهرستان جیرفت برگزار شد و ۲۳ جلسه در مورد رضایت اولیای دم از قصاص برگزار شده است.

نماینده عالی قوه قضاییه در استان کرمان یادآور شد: در جریان بازدید از زندان شهرستان جیرفت ۷۰۰ بسته‌معیشتی جهت توزیع در بین خانواده مددجویان نیازمند این شهرستان آماده و توزیع شده است.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به این مطلب که زندان یکی از ابزارهای حاکمیتی برای برخورد با مجرمان جرایم خطرناک است که امنیت و آرامش مردم و جامعه را دچار اخلال می کنند، گفت: باید درباره جرائم مهمی که امنیت عمومی جامعه را به خطر می‌اندازد و با نهایت سختی و شدت عمل برخورد شود.

رییس کل دادگستری استان کرمان بر دسته بندی مددجویان زندان ها و تدوین نقشه جرائم آنها نیز تاکید کرد و ادامه داد: با رده بندی جرائم آنها می توان برنامه ریزی های دقیق را برای اصلاح و تربیت این مددجویان انجام داد.

وی در ادامه با اشاره به دیگر دستاوردهای سفر شورای قضایی استان به جنوب کرمان گفت: در راستای اجرای سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی در قوه قضاییه و رفع موانع تولید، از کارخانه تولید آرد در شهرستان جیرفت بازدید شد.

وی بیان کرد: با ورود دستگاه قضایی استان کرمان و رفع موانع حقوقی و قضایی، این واحد تولیدی مجددا فعالیت خود را آغاز نموده و از بیکار شدن ۲۳ نفر جلوگیری شده است.

موحد تصریح کرد: قوه قضائیه در راستای سیاست‌های جدید و سند تحول قضایی، حمایت قانونی ویژه از واحدهای تولیدی و فعالان اقتصادی را در اولویت برنامه های خود قرار داده و از این رو ستاد حمایت حقوقی و قضایی از اقتصاد مقاومتی به صورت مستمر در دادگستری کل استان کرمان برگزار می‌شود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=77687
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.