با حضور معاون قوه قضائیه؛


کارگاه آموزشی نظام عدالت کیفری ویژه اطفال و نوجوانان در کرمان برگزار می‌شود

رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: کارگاه آموزشی نظام عدالت کیفری ویژه نوجوانان و اطفال ۱۲ تا ۱۴ آبان ماه با حضور معاون حقوقی قوه قضائیه برگزار می شود.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایسنا، “یدالله موحد” امروز ۱۱ آبان ماه در نشست برنامه ریزی کارگاه آموزشی نظام عدالت کیفری ویژه اطفال و نوجوانان در کرمان از سفر معاون حقوقی قوه قضاییه به استان خبر داد و اظهار کرد: حضور در گلزار شهدا و تجدید میثاق با آرمان های شهدا به ویژه سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، سخنرانی در جمع قضات شهر کرمان، روسا و دادستان های سراسر استان (به صورت ویدئوکنفرانس) و شرکت در کارگاه آموزشی نظام عدالت کیفری ویژه اطفال و نوجوانان از جمله برنامه های سفر معاون قوه قضائیه به کرمان است.

 وی با با اشاره به برگزاری کارگاه آموزشی نظام عدالت کیفری ویژه اطفال و نوجوانان با تاکید بر پناهندگان و مهاجرین خارجی، افزود: معاون حقوقی قوه قضاییه و نماینده یونیسف از میهمانان ویژه این کارگاه آموزشی هستند.

موحد با اشاره به این مطلب که این کارگاه از ۱۲ تا ۱۴ آبان ماه برگزار می شود، تصریح کرد: کارگاه آموزشی نظام عدالت کیفری ویژه اطفال و نوجوانان با تاکید بر پناهندگان و مهاجرین خارجی با پشتیبانی و برنامه ریزی یونیسف و با رویکرد حمایتی از اطفال و نوجوانان اتباع بیگانه برگزار می شود و موضوع کارگاه نظام عدالت کیفری ویژه اطفال و نوجوانان، بحث و آموزش قانون حمایت از اطفال و نوجوانان و آشنایی با کنوانسیون های بین المللی حقوق کودک با محوریت کودکان مهاجر و پناهنده است.

رییس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به این مطلب که هدف اصلی این کارگاه، آموزش قضات و تبیین خدمات حمایتی دستگاه قضایی است، گفت: نتایج حاصل از این کارگاه به صورت کامل توسط معاونت حقوقی قوه قضاییه جمع بندی و ارائه خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در کارگاه آموزشی نظام عدالت کیفری ویژه اطفال و نوجوانان موارد قانونی از جمله کنوانسیون حقوق کودک،  کنوانسیون مربوط به وضع پناهندگان و پروتکل مربوط، آیین نامه پناهندگان مصوب ۱۳۴۲، آیین نامه اجرایی ماده آیین ‌نامه اجرایی ماده (۱۸۰) قانون برنامه سوم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران،  قانون حمایت از اطفال و نوجوانان و آئین نامه اجرایی ماده ۶ آن و آیین نامه سازمان زندان‌ها مصوب ۱۴۰۰ مورد بررسی قرار می گیرد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=79252
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.