مدیر کل امور روستایی استانداری کرمان:


رشد ۲۷۶ درصدی اعتبارات ارزش افزوده دهیاری های استان کرمان

کرمان نو- مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری کرمان از رشد ۲۷۶ درصدی اعتبارات ارزش افزوده دهیاری های استان کرمان در ۶ماهه اول سال جاری نسبت به سال گذشته خبر داد

دکتر منصور خانه گیر روز شنبه در سفر به شهرستان بم و بازدید از روستاهای دریجان و دربر گفت : در زمینه اعتبارات ارزش افزوده در ۶ماهه اول سال ۷۷۰ میلیارد تومان به حساب دهیاری های استان کرمان واریز شده که این اعتبارات نسبت به سال گذشته ۲۷۶ درصد رشد داشته است.

او افزود: سال گذشته ۳۴۰ میلیارد تومان اعتبار در زمینه ارزش افزوده به حساب تمام دهیاری های استان کرمان واریز شده است که امسال این اعتبارات رشد قابل توجهی داشته اند.

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری کرمان اظهارداشت: تخصیص اعتبار از محل ماده ۵۸  به روستاهای دهستان دریجان به صورت ویژه در دستور کار دفتر روستایی استانداری کرمان قرار خواهد گرفت تا بتوانیم با اختصاص این اعتبار بخشی از مشکلات روستاییان را حل و فصل نماییم.

خانه گیر بیان کرد: استان کرمان بیش از ۱۱هزار روستا دارد و نزدیک به ۵ هزار و ۴۵۰ نفر در این روستاها سکونت دارند که در حوزه اجرای پروژه های عمرانی  با تشکیل شورا و دهیاری یا روستاهای فاقد دهیاری اتفاقات خوبی رقم خورده است .

او ادامه داد: در حوزه اقتصادی روستاها نیز برنامه های خوبی در سطح استان رقم خورده که باعث شده در بسیاری از روستاهای استان کرمان مهاجرت معکوس صورت گیرد و افراد از شهرها به روستاها مهاجرت کنند.

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری کرمان توضیح داد:در حوزه اعتبارات تسهیلات روستایی نیز برای پست بانک ، دهیاری ها و ساکنین روستاها اعتبارات خوبی درنظر گرفته شده است و همچنین اعتبارات کمک هزینه ای از ماده تبصره ۱۶ برای دهیارها دیده شده است.

به گفته او بجز حوزه عمران روستایی نگاه اصلی ما بحث اقتصاد روستاییان است تا با تامین اقتصاد روستاییان دلیلی برای مهاجرت و افزایش حاشیه نشینی صورت نگیرد.

او همچنین درباره دلیل بازدید از این روستاها اظهارداشت: حسب دستور استاندار کرمان مقرر گردید درباره مشکلات اینترنت و آنتن دهی تلفن های همراه ، توقف عملیات گازرسانی و مجتمع آب شرب روستاهای دهستان دریجان بازدیدی به همراه متولیان دستگاه های مربوط به این سه حوزه به عمل آید و اطلاعات مربوط به پروژه ها جمع آوری و گزارش آن را به استاندار ارایه می شود.

خانه گیر می گوید بعد از ارایه گزارش جلسه ای در سطح استان درباره این موضوعات و حل و فصل مشکلات اهالی این دهستان برگزار خواهد شد.

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری کرمان ادامه داد: طی بازدید میدانی به عمل آمده در دیگر حوزه های روستاها  مشکلاتی مانند معابر، قیر رایگان، روشنایی، آسفالت، اجرای طرح هادی و بحث مسکن روستایی وجود داشت که از طریق دفتر روستایی پیگیری به عمل می آید.

در این بازدید دهیاران و روسای شوراهای روستاهای دریجان، طاغوئیه ،جزین و دربر درباره مشکلات مربوط به این روستاها گزارش هایی ارائه دادند و پیگیر حل و فصل این مشکلات شدند.

به گزارش ایرنا دهستان دریجان در سال ۹۷ با ترکیب ۸۲ روستا در بخش مرکزی شهرستان بم تشکیل گردید.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=79798
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.