مدیرکل نوسازی مدارس کرمان:


۳ پروژه آموزشی در حاشیه شهر کرمان ساخته می‌شود

مدیرکل نوسازی مدارس از مساعدت رئیس بنیاد مستضعفان برای مشارکت در ساخت یا تکمیل ۳ مجتمع آموزشی در حاشیه شهر کرمان خبر داد.

به گزارش کرمان نو به نقل از باشگاه خبرنگاران، امروز جلسه مشترک بین حجت الاسلام محمد حسین پاک نژاد نماینده فتاح رئیس بنیاد مستضعفان محبان رئیس دفتر ارتباطات مردمی، زاهدی نماینده مردم‌کرمان و راور با مدیران‌کل نوسازی مدارس و آموزش و پرورش و اتاق بازرگانی در محل سالن‌کنفرانس اتاق بازرگانی برگزار شد.

حجت الاسلام پاک نژاد نماینده رئیس بنیاد مستضعفان از نامه زاهدی نماینده مردم کرمان و راور به فتاح رئیس بنیاد مستضعفان کشور خبر داد و گفت: با دستور فتاح پیرو نامه زاهدی، قصد داریم که ۳ باب مجتمع آموزشی در مناطق حاشیه‌ای شهر کرمان بسازیم در صورتی که مجتمع نیمه تمام نیز باشد می‌توان مجتمع نیمه تمام را تکمیل کرد.

حجت الاسلام پاک نژاد افزود: سیاست بنیاد مستضعفان تکمیل پروژه‌های نیمه تمام می‌باشد در صورتی پروژه نیمه تمام‌نبود، پروژه جدید احداث می‌شود.

نماینده بنیاد مستضعفان کشور تصریح کرد: طبق دستور فتاح دستگاه‌های متولی بایستی اطلاعات دقیق و مستند ارسال نموده و در خصوص ساخت مدارس همکاری و هماهنگی لازم را داشته باشند.

سید محمد واعظی نژاد ،مدیرکل نوسازی مدارس کرمان در این جلسه گفت: نوسازی مدارس در راستای اهداف خود دنبال فراهم‌نمودن فضای مناسب و استاندارد برای بچه‌های مستعد استان‌کرمان است.
واعظی نژاد تصریح کرد: در مناطق جنوبی یکی از شرکت‌های معدنی در خصوص بسته‌های آموزشی کنکور کمک کرد و نتایج خوبی گرفته شد و نزدیک به ۵۷ نفردانش آموز رتبه زیر هزار داشتیم که نشان‌می دهد دانش آموزان کرمانی استعداد‌های بسیار خوبی دارند و اگر بتوانیم فضای خوب و تجهیزات به روز فراهم‌کنیم مطمینا این استعداد‌ها شکوفا خواهد شد و در آینده کشور نیز تاثیر خواهد داشت.

او افزود: درست است در استان به میانگین سرانه فضای آموزشی دست پیدا کرده ایم ولیکن در شهر کرمان میانگین سرانه دانش آموزی پایین‌تر از سرانه کشوری و استان می‌باشد.

طبیب زاده رئیس اتاق بازرگانی استان در این جلسه بیان داشت: سال‌های پیش تصور این بود سرانه آموزشی استان خوب است، ولی استان کرمان از متوسط کشور فضای آموزشی کمتر بود که اتاق بازرگانی متشکل از فعالان بخش خصوصی به تاسی از مسئولیت‌های اجتماعی برای مدرسه سازی مشارکت کردند و کمک خیرین به میانگین کشوری در استان رسیده ایم.

او عنوان کرد: همراهی و همکاری نوسازی مدارس و آموزش و پرورش تحسین برانگیز است و حرکت جهادی شروع شد و از مرز متوسط کشور عبور کردیم.

رئیس اتاق بازرگانی استان افزود: نمایندگان مجلس خصوصا زاهدی به دلیل سبقه در حوزه آموزش و حضور در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با فتاح رئیس بنیاد مستضعفان مکاتبه و مذاکره کردند که بنیاد در ادامه مشارکت خود در امر مدرسه سازی در حاشیه شهر کرمان نیز مجتمع آموزشی بسازد.

طبیب زاده بیان داشت: امیدواریم در ادامه فعالیت‌های ارزنده بنیاد مستضعفان به نهضت پویش کرمان دانا بپیوندد و با تعریف جدید از سواد که علم‌همراه با مهارت است به آموزش و پرورش برای اصلاح ساختار‌های آموزشی کمک کنیم.

اسکندری نسب مدیر کل آموزش و پرورش استان گفت: استان پهناور و گسترده کرمان در برخی مناطق نیاز به توجه ویژه دارد مخصوصا حاشیه شهر کرمان که در ادوار گذشته مغفول مانده است.

او همچنین از پیگیری‌های جناب پروفسور زاهدی برای مشارکت بنیاد مستضعفان در امر مدرسه سازی در شهر کرمان تشکر کرد و گفت: به کمک بنیاد مستضعفان مدارس زیادی ساخته شده و در حال ساخت است در حوزه تجهیزات و کمک به دانش آموزان بی بضاعت هم کمک‌های زیادی توسط بنیاد مستضعفان صورت گرفته است که جای تقدیر دارد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=80317
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.