معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان خبر داد


کاهش ۱۲.۵ درصدی اتهامات با بیشترین فراوانی در استان کرمان

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان بیان کرد: امسال در ۲۰ اتهامی که در استان کرمان بیشترین فراوانی دارند در ۱۲ اتهام آن به طور میانگین حدود ۱۲.۵ درصد کاهش داشتیم.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایسنا، “سید مهدی قویدل” صبح امروز دوم آذرماه در نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان گفت: از ابتدای امسال تا کنون ۱۱۴ شورای پیشگیری در شهرستان و دو شورای پیشگیری در مرکز استان برگزار شده است.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان، جلوگیری از سرقت محصولات کشاورزی و کارگاه های ضایعاتی سخن به میان آورد و اظهار کرد: مقرر شد که کارگاه های ضایعات شناسایی و ساماندهی آنها در دستور کار قرار گیرد و باید از سطح شهر این کارگاه ها جمع آوری می شدند.

وی بیان کرد: طرح های پیشگیری از سرقت محصولات کشاورزی در شهرستان ها اجرا شده است و کاهش چشم گیری در این زمینه داشتیم؛ به طور مثال در شهرستان زرند ۴۰۰ درصد، در بم ۲۵ درصد و در شهربابک ۷۰ درصد کاهش سرقت محصولات کشاورزی و در شهرستان کرمان حدود ۳۶ درصد کاهش سرقت پسته داشتیم.

قویدل عنوان کرد: تاکنون بحث مشخص کردن وضعیت اراضی شهرک صنعتی و استقرار کلانتری یا ایستگاه پلیس محقق نشده است.

“علیرضا پریور” رییس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی استان کرمان نیز در این جلسه گفت: سه مرحله بازرسی از کارگاه های ضایعاتی استان داشتیم اما منازل مسکونی که به کارگاه ضایعاتی تبدیل شده از محدودیت های ماست و تقریبا کالاهای سرقتی در این کارگاه ها هستند.

وی از کاهش سرقت محصولات کشاورزی خبر داد و اظهار کرد: گشت های خودرویی و موتوری برای جلوگیری و اقدامات حفاظتی برای جلوگیری از سرقت محصولات کشاورزی انجام شد و اسکورت غیرمستقیم محصولات کشاورزی نیز داشتیم.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=80366
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.