دادستان مرکز استان کرمان:


نظام در مواجهه با مفاسد اقتصادی خط قرمزی ندارد

کرمان نو- دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان گفت: نظام در مواجهه با مفاسد هیچ خط قرمزی ندارد همچنین عملکرد دادگستری این استان در سال جاری در جهت بازدارندگی، حفاظت و صیانت از حقوق بیت المال بسیار خوب بوده است.

دادخدا سالاری روز چهارشنبه در بازدید از انبارها و کارخانجات منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید بم اظهارداشت: با توجه به دستور ریاست قوه قضاییه بازدیدی از انبارهایی که متعلق به گمرک و اموال تملیکی هستند به عمل آمد که برای ساماندهی این انبارها تصمیماتی اتخاذ خواهد شد.

او افزود: درباره ساماندهی این انبارها کارهایی صورت گرفته است به‌طور مثال یک دستگاه سی تی اسکن به نیت خدمت رسانی در درمان بیش از ۱۵ سال وارد کشور شده اما متاسفانه قوانین دست و پاگیر و قوانین گمرکی دست به دست هم داده و این دستگاه سال ها توقیف بوده است .

دادستان مرکز استان کرمان بیان داشت: متاسفانه وارد کننده کالا از دنیا رفته اندانبار1 1 و با همت فرزندان وی این دستگاه به هلال احمر اهدا شد که در ۲ روز آینده ترخیص خواهد شد و در خدمت بهداشت شهروندان قرار خواهد گرفت.

او برای رفع موانع تولید خودروسازان گفت: موانع وجود دارد و کشور ما چاره ای ندارد جز اینکه به سمت و سوی حمایت از تولید برود همچنین یکسری مشکلات مطرح شد که بدین منظور جلسه ای در مرکز استان در جهت حمایت و پشتیبانی از تولید برگزار خواهد شد.

سالاری درباره انبارهای ضایعات موجود در منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید بم توضیح داد: در این انبارها بخشی از اموال متعلق به مردم و بخشی دیگر هم احتمالا متعلق به بیت المال باشد که برای این موضوع هم برنامه ای در نظر خواهیم گرفت.

تشکیل ۱۵ پرونده مفاسد اقتصادی در استان کرمان

به گفته او در سال جاری بیش از ۱۵ پرونده مفاسد اقتصادی در مرکز استان تشکیل شده که در این راستا برخی از مدیران احضار و برخی هم بازداشت شده اند.

او می گوید برخی از بازداشت شدگان پرونده های مفاسد اقتصادی تفهیم اتهام شده و تعدادی هم  تحت تعقیب قرار گرفته اند.

طرح پاکسازی ادارات در حال اجرا است

سالاری تاکیدکرد: طرحی تحت عنوان پاکسازی ادارات در حال اجرا است که در این راستا ۱۵ پرونده تشکیل شده در حال بررسی هستند و این طرح نیز ادامه خواهد داشت.

به گفته او با اجرای این طرح و با این رویکرد اعتماد به مردم برگردانده خواهد شد.

۴۲ هزار میلیارد ریال به بیت المال برگردانده شد

دادستان کرمان درباره بازداشت مدیران شرکت های خودروسازی در استان توضیح داد: تفهیم اتهام برای مدیران این پرونده ها صورت گرفته و دلیل دستگیری این افراد عدم پرداخت حقوق عوارض گمرکی بوده است.

او تصریح کرد: در پرونده دستگیری مدیران کارخانجات خودروسازی حقوق دولتی اعاده شده است و مبلغ ۴۲ هزار میلیارد ریال به بیت المال برگشت داده شد.

 

در این سفر مدیر کل تعزیرات حکومتی استان کرمان ، مدیرکل گمرکات استان کرمان ،  معاون بازرسی استان کرمان و جمعی از مسئولین شهرستان بم دادخدا سالاری دادستان مرکز استان را همراهی می کردند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=80433
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.