انبارهای گمرک زیر ذره بین قوه قضاییه| محموله ۱۰۰میلیاردی بعد از سه سال آزاد شد

کمتر از یک ماه از ضرب‌الاعجل قاضی القضات برای ساماندهی املاک تملیکی، اولین قدم ها در استان برداشته شده. بعد از رفع توقیف از دستگاه سی‌تی‌اسکن از گمرک بم بعد از ۱۰ سال با دستور دادستان؛ این بار قیچی دستگاه قضایی کرمان قفل در محموله ۱۰۰میلیاردی که سه سال به وسیله گمرک پلمپ شده بود، را گشود.

به گزارش کرمان نو، به گفته رییس کل دادگستری استان کرمان محموله 100 میلیارد ریالی ماشین‌آلات برای ترخیص از گمرک رفسنجان یکسری مشکلات بانکی داشت که با تعامل با دستگاه‌های مرتبط از جمله همکاری بانک‌‌ها این محموله پس از سه سال رها شد .
۱۴آبان ماه بود که محسن اژه‌ای، رییس قوه قضاییه در بازدیدی سه ساعته از انبار مرکزی جمع آوری و فروش اموال تملیکی در تهران در جریان عملکرد و مسائل و مشکلات این مجموعه قرار گرفت و از مسئولان سازمان اموال تملیکی خواست ظرف دو هفته در جهت صیانت از حقوق عامه، به وضعیت انبارهای اموال تملیکی سامان دهند. در این بازدید گزارش‌هایی از تخلفات در انبارداری، مفقود شدن کالاها در انبارهای گمرک و سازمان اموال تملیکی ارائه شد. موضوعاتی که منجر شد تا رئیس قوه قضائیه خواستار بازرسی از انبارهای سازمان اموال تملیکی و گمرکات در سراسر کشور در راستای رفع توقیف اموال عمومی شود.
روز گذشته رئیس کل دادگستری استان کرمان به منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان سفر کرد و قفل سه ساله یک محموله ۱۰۰ میلیارد ریالی را با هدف افزایش تولید و اشتغال گشود. یدالله موحد ابراز داشت: این محموله متعلق به کارخانه اروند چرخ بود و به گفته موحد با استفاده از آن حدود ۷۰۰ هزار رینگ در سال به ظرفیت کارخانه افزوده می‌شود و ۱۲۰ نفر دیگر هم مشغول به‌کار می‌شوند.
در جریان این بازدید رئیس کل دادگستری استان کرمان از آغاز بازدیدهای خود از انبارهای سازمان تملیکی و گمرکات استان خبر داد و گفت: همه انبارهای گمرکات و سازمان‌های مختلف را بازرسی می‌کنیم و دستورات لازم برای رفع توقیف کالاها صادر می‌شود تا شاهد رونق تولید باشیم.

در جریان این رهاسازی از سایر واحدهای تولیدی در منطقه رفسنجان من جمله مزرعه استخراج رمز ارز رفسنجان بازدید شد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=80717
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.