امدادرسانی به ۲۷۰ نفر در کرمان از ابتدای پاییز امسال تاکنون

به گفته مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان، هلال احمر از ابتدای پاییز امسال تا کنون به ۲۷۰ نفر امداد رسانی کرده است.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایسنا، رضا فلاح  در رابطه با طرح  امداد و نجات زمستانه بیان کرد: این طرح ملی ۱۲۰ روزه امداد و نجات زمستانه با حضور ۵۰۰ نجاتگر در ۲۵ پایگاه امداد و نجات دائم و موقت برای ارائه خدمات امدادی در آماده باش کامل هستند.

وی گفت: با توجه به اینکه جمعیت هلال احمر متولی ارائه خدمات امداد و نجات در شرایط اضطراری است در همین راستا هلال احمر طبق برنامه ریزی و سازماندهی تمامی منابع و امکانات خود را از جمله سرمایه های انسانی داوطلب، متخصص و آموزش دیده در زمان بروز حوادث و سوانح به محل حادثه اعزام می کند.

فلاح، پاسخگویی سریع، موثر و کارآمد به حوادث و سوانح احتمالی در فصل زمستان را از خدمات بسیار مهم جمعیت هلال احمر، ذکر و تصریح کرد: هماهنگی و همکاری با تمامی سازمان ها و دستگاه های همکار درون و برون سازمانی و ارتقای توان عملیاتی جمعیت هلال احمر در پاسخگویی به سوانح طبیعی و انسان ساخت از جمله اهداف اجرای طرح امداد و نجات زمستانه است.

فلاح اضافه کرد: همچنین  امداد هوایی در طول این ایام به صورت آماده باش هستند؛ در این طرح  آمبولانس، خودروی نجات، تجیهزات و نیروهای عملیاتی در جاده های پرتردد و مبادی ورودی شهرها به منظور اجرای سریع عملیات های نجات و امدادرسانی در حوادث جاده ای و سایر حوادث احتمالی در محدوه عملیاتی پایگاه ها مستقر می شوند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان کرمان گفت: در این طرح امدادگران خدماتی مانند نجات و رهاسازی، اسکان اضطراری و تغذیه اضطراری را به در راه ماندگان و آسیب دیدگان احتمالی تصادفات جاده‌ای در شرایط زمستانی و بسته شدن راه ها ارائه خواهند داد.

این مقام مسوول ادامه داد: نیروهای هلال احمر با همکاری و مشارکت مدیریت بحران استانداری و سازمان های خدمات رسان از جمله پلیس راهور، اورژانس و سازمان راهداری در جاده های ارتباطی اصلی در پایگاه‌های جاده ای مستقر شده و حوادث جاده ای اصلی، فرعی، کوهستان و روستایی را تحت پوشش قرار می دهند.

فلاح خاطرنشان کرد: امروزه دیگر فراگیری کمک‌های اولیه به واسطه رابطه نزدیکی که با جان انسان‌ها دارد، یک امر مهم و ضروری و به ‌عنوان یک مهارت زندگی برای اعضای جامعه به حساب می‌آید. مهارتی که احساس مسئولیت را دوچندان و ارزش انسانی را در جامعه نمایان‌تر می‌سازد.

وی گفت: چگونگی نهادینه‌کردن این مهارت خاص و حیاتی، به‌عنوان یک فرهنگ عمومی در میان جامعه و همچنین واکسینه‌کردن جامعه در مقابل حوادث، به‌ویژه حوادث انسان‌ساز، از طریق آموزش همگانی کمک‌های اولیه انجام می شود.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان کرمان تصریح کرد: حوادث جاده‌ای و ترافیکی، هر ساله هزاران نفر را به کام مرگ می کشاند؛ در بروز هر حادثه‌ای، مردم عادی جامعه (شاهدان اولیه)، جزو نخستین نفراتی هستند که در صحنه حادثه حضور پیدا می‌کنند و در آن لحظه، در صورت داشتن مهارت‌های لازم و کافی کمک‌های اولیه، می‌توانند  آسیب‌دیدگان را از خطر مرگ نجات دهند یا مانع بروز آسیب‌های جدی‌تر و غیرقابل بازگشت شوند.

فلاح خاطرنشان کرد: هلال احمر در زمینه حوادث طبیعی و غیرطبیعی علی الخصوص در طرح امدادنجات زمستانه حوادت جاده ای امداد رسانی می کند.

فلاح گفت: افراد هنگام مواجه با حوادث و سوانح مراتب را با شماره تلفن ۱۱۲ به مرکز کنترل اطلاعات و هماهنگی عملیات استان که به صورت ۲۴ ساعته در خدمت هموطنان است، اطلاع دهند تا نسبت به اعزام نزدیکترین پایگاه امداد جاده ای به محل حادثه اقدام شود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=80775
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.