تامین آب مردم شمس‌آباد و نعمت آباد تا ۱۴۰۲/ مردم منطقه نگران حفر چاه نباشند

فرماندار شهرستان رفسنجان با حضور در جمع اهالی منطقه شمس آباد، در خصوص حفر چاه جدید در این منطقه توضیحاتی را ارائه کرد.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایسنا، علی اکبر پورمحمدی در جمع اهالی مناطق شمس آباد و نعمت آباد اظهار داشت: این موضوع که شهرستان رفسنجان با بحران آب مواجه است بر کسی پوشیده نیست و سالانه بین ۵۰ تا ۷۰ سانتیمتر با افت منابع آب زیرزمینی شهرستان مواجه هستیم.

وی درباره حفر چاه جدید در منطقه شمس آباد توضیح داد: منطقه شمس آباد از چاه جعفر تا بعد از مهدی آباد تا پایان سال ۱۴۰۲ از لوله ای ۴۰۰ اینچی، تغذیه می شود و این لوله فعلا از بخشی از چاههای موجود، تغذیه می کند اما در صورت بهره برداری کامل، چاهی که اکنون حفر می شود، پلمب خواهد شد.

فرماندار رفسنجان با بیان اینکه تمام نقشه ها، نقاط، منابع، لوله کشی و اتصالات این پروژه موجود است، از دهیاران و شوراهای منطقه خواست اهالی منطقه را از پروژه ای که در دست اقدام است، آگاه کنند.

پورمحمدی با بیان این مطلب که برخی روستاهای منطقه واقعا کیفیت آب بسیار پایینی دارند، افزود: بیش از ۹ میلیارد تومان برای آبرسانی منطقه نوقات پیش بینی شده و تا جوادیه فلاح انجام می شود.

این مقام عالی شهرستان رفسنجان تصریح کرد: با کارشناسی های انجام شده برای آب چاه هیچ مشکلی ایجاد نمی شود اما اگر به هر دلیلی چاه آب کشاورزی شما از میزان آبی که الان دارد کم شد باضمانت بنده چاه جدیدی برای شما حفر می شود.

وی همچنین وعده داد: مطالبات مردم این منطقه در خصوص آب آشامیدنی را به طور مرتب، در فرصتهای پی در پی و در ملاقات های حضوری با دهیار ان، اعضای شورا و مردم منطقه در بازدیدهای حضوری پیگیری کند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=81649
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.