معاون اجتماعی دادگستری کل استان کرمان:


راه اندازی اورژانس قضایی در شهرستان بم

کرمان نو- معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان گفت: در جریان سفر رییس کل دادگستری استان کرمان به شهرستان بم، طرح اورژانس قضایی در این شهرستان راه اندازی شد.

به گزارش کرمان نو و به نقل از روابط‌عمومی دادگستری استان کرمان سیدمهدی قویدل روز پنج شنبه اظهار داشت: در سال 1399 و در راستای ابلاغ و اجرای شیوه نامه طرح مصلحین و حکمین قرآنی و عملیاتی شدن طرح مذکور، طرح اورژانس قضایی توسط معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان تدوین و به کل استان ابلاغ شده است.

او بیان کرد: با تنظیم تفاهم نامه پنج جانبه با استانداری، اداره کل بهزیستی، دانشگاه علوم پزشکی، نیروی انتظامی و نیز تفاهم نامه دوجانبه دادگستری با نیروی انتظامی در اکثر شهرستان های استان فعال و در حال اجرا می باشد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان افزود: با توجه به برخی از آسیب های اجتماعی که عواقب روانی و فردی به دنبال دارد و شاهد بودن اتفاقات ناخوشایند زیادی از جمله آسیب رسیدن به بنیان خانواده و خشونت های خانگی در سطح جامعه و ضرورت اقدام مناسب در جهت پیشگیری از این آسیب ها، این طرح با در اختیار داشتن جمعی از متخصصین (مصلحین، روانشناسان و مددکاران و …) در کنار پلیس 110 و کلانتری ها اقدام به مداخله و کمک به حل مشکلات مراجعین و ایجاد سازش خواهد کرد.

این مقام قضایی به اهداف طرح اورژانس قضایی نیز اشاره و تصریح کرد: پيشگيري از آسيب‌هاي روانی اجتماعی جامعه، پیشگیری از امنیتی و انتظامی شدن مسائل اجتماعی و پیشگیری از تبدیل به جرم شدن آسیب های اجتماعی از جمله اهداف طرح محسوب می شوند.

قویدل در ادامه افزود: همچنین ترویج فرهنگ حل مساله و سازش با استفاده از افراد و نهادهای مردمی، خدماتی و حمایتی بجای انتظامی و قضایی، کاهش ورودی پرونده ها به مراجع انتظامی و قضایی و پیشگیری و کاهش خشونت های فردی و خانوادگی از دیگر اهداف طرح اورژانس قضایی به شمار می روند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان گفت: در جریان سفر رییس کل دادگستری استان کرمان به شهرستان بم و برگزاری دومین گردهمایی فعالان اقتصادی و مسئولان قضایی استان در این شهرستان، طرح اورژانس قضایی نیز امروز به بهره برداری رسید.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=81684
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.