۲۹ مگاپروژه و کارخانه در استان کرمان اجرا شده است

مدیرکل صنعت و معدن استان کرمان گفت: ۲۹ مگاپروژه و کارخانه در استان پایه‌گذاری شده که اکثر آنها به تولید رسیده و بقیه تا پایان سال ۱۴۰۱ به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش کرمان نو به نقل از تسنیم، مهدی حسینی‌نژاد با بیان اینکه یکی از پتانسیل‌های خوب استان کرمان ظرفیت‌های معدنی و معادن این استان است اظهار داشت: تکمیل زنجیره‌های ارزش افزوده این معادن که عمده آن مس، سنگ آهن، زغال سنگ و کرمیت است در برنامه ششم به طور ویژه در دستورکار قرار گرفت.

وی با بیان اینکه در سال‌های گذشته تلاش شد تا بتوانیم با سرمایه‌گذاری در این حوزه، تکمیل زنجیره ارزش افزوده مواد معدنی را در استان داشته باشیم گفت: خوشبختانه با کمک همه ارکان اصلی استان از جمله استاندار، نمایندگان مجلس و دستگاه‌های اجرایی توانستیم بالای ۲۰۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در پنج سال گذشته در استان کرمان در حوزه تکمیل زنجیره داشته باشیم.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان کرمان با اشاره به اینکه تا دو سال آینده استان کرمان علاوه بر اینکه یک استان معدنی است به عنوان یک استان صنعتی نیز در کشور شناخته می‌شود بیان کرد: استان کرمان با اختصاص ۳۰ درصد ظرفیت فولادی کشور به خود به قطب فولاد کشور تبدیل می‌شود.

وی با عنوان اینکه در سال‌های گذشته ۲۹ مگاپروژه و کارخانه در استان کرمان پایه‌گذاری شده که اکثر آنها به نتیجه و تولید رسیده و تعدادی هم که باقیمانده تا پایان سال ۱۴۰۱ به بهره‌برداری می‌رسد افزود: راه‌اندازی این پروژه‌ها فرصت‌های جدیدتری را برای استان کرمان فراهم کرده که در برنامه هفتم توسعه به عنوان محورهای اصلی دنبال می‌شود.

حسینی‌نژاد با بیان اینکه توسعه قطعه سازی و صنایع وابسته به آن، خدمات و شرکت‌های دانش بنیان به عنوان ظرفیت‌های جدید استان کرمان دنبال می‌شود گفت: خوشبختانه طبق اعلام مرکز آمار ایران و سازمان برنامه و بودجه استان کرمان رشد ۱۰.۳ درصدی را طی برنامه ششم در حوزه صنعت و معدن داشته است که یک شاهکار و فرصت جدیدی برای این استان در حوزه اشتغال است.
وی با اشاره به اینکه بیشتر اشتغال ایجاد شده در استان در حوزه صنعت و معدن بوده است ادامه داد: با توجه به کارخانه‌های بزرگی که در استان ایجاد شده فرصت‌های خوبی برای جوانان و اشتغال آنها در استان به‌ویژه در حوزه‌های خدمات، صنایع وابسته، قطعه‌سازی، شرکت‌های دانش‌بنیان و غیره به وجود آمده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان کرمان بیان کرد: امیدواریم با اقدامات انجام شده در استان ظرف چهار سال آینده که برنامه هفتم توسعه را داریم نرخ بیکاری در استان کرمان به شدت کاهش پیدا کند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=82265
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.