احیای منابع آبی کشاورزی مناطق سیل‌زده جنوب استان کرمان نیازمند ۶۶ میلیارد تومان اعتبار است

مدیرکل جهاد کشاورزی جنوب استان کرمان گفت: منابع آبی کشاورزان در سیل از دست رفته و ۶۶ میلیارد تومان نیاز آنی برای احیای این منابع است.

به گزارش کرمان نو به نقل از تسنیم، جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان کرمان با محوریت سیل اخیر در مناطق جنوبی استان ظهر امروز با حضور علی زینی‌وند استاندار کرمان، عارف نوروزی سرپرست ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، سید مصطفی آیت‌اللهی موسوی معاون امور عمرانی استاندار، تعدادی از مسئولان و ارتباط ویدئو کنفرانس همزمان با تعدادی از فرمانداری‌ها استان برگزار شد.

در این جلسه سعید برخوری مدیرکل جهاد کشاورزی جنوب استان کرمان با بیان اینکه منابع آبی کشاورزان از چاه‌ها و قنوات بر اثر سیل از دست رفته است اظهار داشت: از هفته آینده محصولات کشاورزی در این مناطق به آب نیاز دارند و اگر منابع آبی اصلاح نشود محصولاتی هم که مانده خشک می‌شود.

وی با اشاره به خسارات وارد شده در حوزه کشاورزی در جنوب استان کرمان گفت: ۶۶ میلیارد تومان نیاز آنی برای احیای منابع آبی کشاورزان در مناطق سیل زده است.

رضا فلاح مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان با اشاره به اقدامات انجام شده در مناطق سیل زده جنوب استان کرمان اظهار داشت: پتو، لباس گرم و اقلام بهداشتی وسایل اضطراری مردم سیل زده است.

وی با بیان اینکه یخچال و فرش از دیگر مواردی است که نیاز اضطراری مردم در این مناطق است افزود: وسایل خانه حدود دو هزار و 500 خانوار در هر شهرستان به‌صورت جداگانه تخریب شده است.

علی‌اکبر سلطانی‌نژاد مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه این آمادگی وجود دارد که عملیات بازسازی از سرویس بهداشتی در منطقه سیل زده آغاز شود گفت: منازل مسکونی خسارت دیده شناسایی و آمار تهیه شده و به‌زودی گزارش نهایی ارائه می‌شود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=83006
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.