سالانه دو میلیارد تومان اعتبار حوزه فرهنگ شهرستان های شرقی کرمان است

کرمان نو- مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: در حوزه فرهنگ در شهرستان های شرقی استان کرمان سالانه 2 میلیارد تومان هزینه می شود اما بیشتر این اعتبار بابت حقوق پرسنل هزینه می شود و بحث حمایتی ما نزدیک به صفر است.

به گزارش کرمان نو محمدرضا علیزاده شامگاه دوشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی شرق استان کرمان بیان کرد: از لحاظ اعتبار حوزه فرهنگ از کل بودجه کشور تنها سه درصد سهم دارد که از این سه درصد نیز 11 درصد به وزارت فرهنگ اختصاص پیدا می کند.

او می گوید بودجه سالانه اداره کل ارشاد اسلامی کرمان 20 میلیارد تومان است که 19 میلیارد و 100 میلیون تومان آن بودجه پرسنل و پشتیبانی است و باید با 900 میلیون تومان بین برنامه های فرهنگی هنری و کانون مساجد و قرانی شهرستان های استان کرمان تقسیم می شود.

شوراهای فرهنگ عمومی شرق کرمان جزو شوراهای برتر استان هستند

علیزاده اظهارداشت:سال گذشته 109 جلسه شورای فرهنگ عمومی در 18 شهرستان و مرکز بخش برگزار شده است که در 9 ماهه سال جاری حدود 91 جلسه بوده است

او بیان کرد:شوراهای فرهنگ عمومی شرق استان کرمان جزو شوراهای برتر و فعال استان کرمان هستند به طوری که در سال گذشته شهرستان های بم و نرماشیر و بخش راین 12 جلسه برگزار کرده بودند که جزو فعال ترین شوراهای فرهنگ عمومی استان کرمان بودند.

او می گوید شهرستان فهرج با برگزاری هفت جلسه رتبه سوم استان کرمان را کسب کردندو شهرستان ریگان هم به دلیل تغییرات ائمه جمعه 2 جلسه شورای فرهنگ عمومی را برگزار کرده بودند.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان ادامه داد:در سال جاری ضمن اینکه نرماشیر با 9 جلسه و بم و فهرج به ترتیب با برگزاری 8 جلسه در صدر این جدول قرار دارند شهرستان ریگان نیز توانسته در این 9 ماه سال جاری پنج جلسه برگزار کند.

169379268

ساختار شوراهای بخش روداب و بروات شفاف شوند

علیزاده اظهارداشت:ساختار شوراهای فرهنگ عمومی در بخش های بروات  و روداب خیلی شفاف نیست و و نوع ارتباط آن ها با مرکز شهرستان و استان چالش برانگیز بوده که نیازمند شفافیت بیشتر است.

به گفته او شهرستان های شرق استان کرمان به دلیل بافت فرهنگی مشابه نیازمند حمایت و تامین خوراک لازم برای شوراهای فرهنگ عمومی هستند .

 

به گزارش کرمان نو نشست شوراهای فرهنگ عمومی شرق استان کرمان با حضور دکتر امامی دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور و دکتر شفاعی مدیرکل شورای فرهنگ عمومی کشور در سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بم برگزار گردید

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=83623
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.