نمایشگاه توانمندی‌های بانوان سالمند رفسنجان گشایش یافت

نمایشگاه توانمندی بانوان سالمند رفسنجان گشایش یافت و آثار خلق شده بانوان سالمند رفسنجانی شامل نقاشی، عروسک بافی و صنایع دستی به مناسبت میلاد دختر نبی گرامی اسلام حضرت فاطمه زهرا (س) در نگارخانه فرهنگ این شهر به نمایش درآمد.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایرنا، رئیس اداره بهزیستی رفسنجان شبانگاه یکشنبه در این آئین با تبریک میلاد با سعادت حضرت زهرا (س) گفت: نمایشگاه توانمندی های بانوان سالمند این شهرستان به مدت سه روز در نگارخانه فرهنگ رفسنجان گشایش یافت.

عباس بلندی با اشاره به وجود ۳۰ هزار سالمند در شهرستان رفسنجان افزود: جامعه ایرانی به سمت سالمندی و پیر شدن در حال حرکت است و یکی از کارهایی که می توان جایگاه این قشر را به سمت سلامت محوری سوق داد این است که در خانه ننشینند و با ارتباط با محیط پیرامون خود سالم زندگی کنند.
وی بیان کرد: در این راستا تشکیل مراکز روزانه سالمندی را تحت نظارت بهزیستی در دستور کار داریم که سالمندان متقاضی وارد اینگونه مراکز می شوند و خدمات درمانی اعم از فیزیوتراپی، گفتار درمانی و غیره را دریافت می کنند علاوه بر آن با دریافت آموزش هایی به انجام کارهای هنری شامل گلیم بافی، عروسک بافی، نقاشی، خطاطی و غیره می پردازند تا روحیه بگیرند و افسرده نشوند.

بلندی تصریح کرد: در استان کرمان پنج مرکز روزانه سالمندی وجود دارد و در رفسنجان یک مورد با ظرفیت ۵۰ نفر سالمند وجود دارد و به آن ها خدمات ارائه می شود.
وی خاطرنشان کرد: هدف از برپایی این نمایشگاه نشان دادن توانمندی های سالمندان است و زیرا این افراد توانایی دارند و می توانند آثاری را خلق کنند و تا آخرین لحظه زندگی توانمند و دارای امید به زندگی هستند.

تقاضای افزایش ظرفیت سالمندان در مرکز توانبخشی رفسنجان

مدیر مرکز آموزشی توانبخشی سالمندان شهید اکبری نژاد رفسنجان نیز راه اندازی این مرکز را در اردیبهشت سال ۹۶ عنوان کرد و افزود: این مرکز دارای ۵۰ نفر ظرفیت و دومین مرکز در سطح استان کرمان است که خدمات درمانی، آموزش های خطاطی، کتابخوانی، سوادآموزی، نقاشی و دیگر هنرها به سالمندان ارائه می شود.
حسین عباس زاده افزود: از دیگر خدماتی که به سالمندان این مرکز ارائه می شود خدمات رفاهی و تفریحی از جمله اعزام سالمندان به اردوهای زیارتی و سیاحتی است.

وی خاطرنشان کرد: با وجود بحران کرونا سالمندان کمتر به این مرکز مراجعه می کنند و در برخی موارد خدمات درمانی را در منازل آن ها انجام می دهیم.

عباس زاده با اشاره به استقبال خوب سالمندان از این مرکز بیان کرد: تقاضایی از بهزیستی داریم که ظرفیت این مرکز را به ۸۰ نفر افزایش دهند.

در این نمایشگاه با اهدای گل از مقام زنان سالمند رفسنجان تجلیل به عمل آمد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=83963
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.