کرمان موتور بم قهرمان مسابقات طناب کشی قهرمانی کارگران کشور شد

کرمان نو -دبیرکل فدراسیون ورزش کارگری ایران از برگزاری مسابقات طناب کشی قهرمانی کارگران کشور در شهرستان بم خبرداد و افزود: در این مسابقات که امسال به میزبانی هیات ورزشی کارگری استان کرمان و مجموعه کرمان موتور در شهرستان بم برگزار گردید تیم کرمان موتور بم قهرمان مسابقات شد

مرتضی اسماعیلی روز پنج شنبه در حاشیه برگزاری این مسابقات به خبرنگار کرمان نو گفت: هفت تیم از استان های  خوزستان – گیلان- خراسان- فولاد زرند کرمان-کرمان موتور بم- قزوین و اصفهان در این مسابقات شرکت کردند.

او اظهارداشت:امیدواریم این مسابقات مقدمه ای باشد برای اینکه ورزش کارگری در دل کارخانه ها برگزار شود

دبیرکل فدراسیون ورزش کارگری ایران ادامه داد: با توجه به اینکه جامعه هدف ما کارگری است در زمان شیوع ویروس کرونا به گونه ای برنامه ریزی صورت گرفت تا ورزش تعطیل نشود حتی در یک مقطع زمانی در یکسری از رشته های خاص به سمت برگزاری مسابقات مجازی نیز رفتیم .

اسماعیلی تاکیدکرد: با توجه به اینکه فدراسیون کارگری و صنفی هستیم در سال گذشته و همچنین در نیمه دوم سال جاری که شیوع ویروس کرونا کمتر شد توانستیم رویدادهای زیادی در ورزش های طناب کشی ،دوومیدانی، وزنه برداری ، فوتبال و غیره در سطح کشور برگزار نماییم.

او توضیح داد: رویکرد ما برگزاری مسابقات بین کارگران و خانواده های این افراد است وافرادی می توانند در این مسابقات شرکت کنند که سابقه ۳ ماه پرداخت مستمر بیمه تامین اجتماعی داشته باشند .

به گفته وی افراد شرکت کننده حتما باید کارگر باشند یعنی در یک کارخانه یا واحد صنعتی تولیدی خدماتی شاغل بوده و معرفی نامه بیاورند و از طریق هیات های ورزش کارگری اقدام به ثبت نام کرده باشند.

دبیرکل فدراسیون ورزش کارگری ایران افزود: در مسابقات طناب کشی مجموع تیم ها باید تقریبا ۷۲۰ کیلو باشد  و اعضای هر تیم نیز هشت نفره باشد.

او می گوید ورزش طناب کشی یک ورزش بومی محلی است همچنین سابقه و ریشه در تاریخ کشور دارد و افرادی که دارای مشاغل خاص هستند می توانند در این رشته شرکت کنند زیرا باید از لحاظ بدنی ورزیده باشند.

به گزارش کرمان نو کرمان موتور بم  مقام قهرمانی  این مسابقات را به دست آورد و به ترتیب فولاد زرند کرمان و آتش نشانی گیلان نیز مقام های دوم و سوم  را کسب کردند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=85285
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.