۲۲ میلیارد تومان اراضی ملی جنوب کرمان از دست متصرفان آزاد شد

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان از رفع تصرف ۱۰۹ هکتار از اراضی ملی این منطقه خبر داد و گفت: طبق برآورد کارشناسان ارزش این اراضی بیش از ۲۲ میلیارد تومان است.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان از رفع تصرف ۱۰۹ هکتار از اراضی ملی این منطقه خبر داد و گفت: طبق برآورد کارشناسان ارزش این اراضی بیش از ۲۲ میلیارد تومان است.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایرنا، سرهنگ خانباز امیرافضلی اراضی ملی رفع تصرف شده را شامل ۹۰ هکتار از اراضی ملی شهرستان فاریاب و ۱۹ هکتار از اراضی ملی شهرستان جیرفت اعلام کرد.

وی اظهار داشت: در راستای صیانت و حراست از حقوق بیت‌المال این میزان اراضی ملی توسط یگان حفاظت اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان و اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان فاریاب از دست سودجویان خارج شد.

وی با بیان اینکه این اراضی ملی توسط افراد سودجو مورد تصرف قرار گرفته بودند، اظهار داشت: یگان‌ ویژه حفاظت از منابع طبیعی و آبخیزداری با همکاری نیروی انتظامی و دستگاه قضایی شهرستان های فاریاب و جیرفت این اراضی ملی را به دولت بازگرداند.

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان تصریح کرد: هرگونه زمین‌خواری بر اساس مواد ۶۹۰ تا ۶۹۳ قانون مجازات اسلامی، جرم است و مجازات هایی چون حبس و پرداخت خسارت برای فرد متجاوز را در پی دارد.

وی از برخورد قاطع با هرگونه زمین‌خواری و تخریب منابع طبیعی خبر داد و خواستار مشارکت بیشتر مردم در این زمینه شد.

سرهنگ امیرافضلی گفت: مردم هرگونه آتش‌سوزی عرصه‌های منابع طبیعی، تخریب و تصرف اراضی ملی، قاچاق گیاهان دارویی و حفر چاه غیرمجاز در اراضی ملی را به شماره ۱۳۹ و ۱۵۰۴ کد امداد جنگل و مرتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان گزارش‌ دهند.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی جنوب کرمان ادامه داد: با اطلاع‌رسانی به موقع مردم از ورود خسارت ‎های جبران‌ناپذیر به عرصه‌های مرتعی و جنگلی جلوگیری می شود.

اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان، یک سوم پهناورترین استان کشور را با هفت شهرستان و جمعیت یک میلیون نفر تحت پوشش دارد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=85290
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.