مهرابی در جلسه تنظیم بازار:


کاسه‌ای زیر نیم‌کاسه جوجه‌ریزی در مرغداری‌ها است

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری کرمان درباره مرغداری ها نیز گفت: مرغداری های که بیش از ۵۰ روز از جوجه ریزی آنها می گذرد با آن درصد تلفات باید مرغ های خود را تحویل دهند و نوسانات جوجه ریزی ها دهه اول دی ماه تا اکنون نشان می دهد که یک اتفاقی در حال رخ دادن است که دستگاه های نظارتی در این زمینه ورود کنند.

به گزارش کرمان نو، حسین مهرابی عصر امروز هشتم اسفندماه در بیست و پنجمین جلسه ستاد تنظیم بازار استان کرمان با بیان اینکه مصوب شود که سازمان جهادکشاورزی نظارت بر توزیع اینترنتی انجام دهد، تصریح کرد: از هفتم اسفند تا پایان سال کمیته های که تفویض قیمت گذاری داشتند مجاز به تغییر هیچ قیمتی نیستند.

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری کرمان تاکید کرد: جدول توزیع گوشت مرغ شهرستانی به تناسب جمعیت داریم و این جدول مصوب کارگروه های اقدام و تنظیم بازار استان است و همه فرمانداران، تولیدکنندگان و دستگاه ها ملزم به گردن نهادن به این جدول هستند و اگر کسی اعداد مندرج در این جدول را مطابق توزیع آن روز نخواست اعلام کند تا به چرخه توزیع فردا برگردد و نهایتا سازمان پشتیبانی امور دام آن را خریداری و منجمد می کند.

وی افزود: اگر کشتارگاهی یا کسی از این جدول تمکین نمی کند گزارش آن سریعا ارسال و اقدام شود.

مهرابی درباره مرغداری ها نیز گفت: مرغداری های که بیش از ۵۰ روز از جوجه ریزی آنها می گذرد با آن درصد تلفات باید مرغ های خود را تحویل دهند و نوسانات جوجه ریزی ها دهه اول دی ماه تا اکنون نشان می دهد که یک اتفاقی در حال رخ دادن است که دستگاه های نظارتی در این زمینه ورود کنند.

مدیرکل اداره غله استان کرمان نیز در این جلسه گفت: از ابتدای سال تاکنون ۱۰ هزار و ۵۰۰ تن شکر و ۱۵ هزار تن برنج در استان توزیع شده است و برای سهمیه عید از بهمن ماه سامانه سهمیه عید باز شد از ۱۷۵۰ تن شکر حدود ۱۷۱۱ تن آن را توزیع کردیم و از ۳۴۰۰ تن سهمیه حدود ۲۶۰۰ تن آن توزیع شده است.

همچنین در این جلسه عنوان شد: از ابتدای سال تا هفتم اسفند مجموعا ۱۵۰هزار تن توزیع نهاده کنجاله سویا، ذرت و جو بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته۱۳۰ درصد افزایش تامین، ذخیره سازی و توزیع نهاده دامی در شمال استان داشته ایم و اکنون وضعیت انبارهای استان خوب است.
در بحث مرغ نیز مطرح کرد: در سال گذشته تا این مقطع ۲۲۴۰ تن گوشت قرمز و مرغ در استان توزیع شده و اکنون ۳۴۳۸ تن است لذا حدود ۵۳ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافته است.
۱۸۱۴ تن ذخیره مرغ منجمد در استان ذخیره است و ۱۴۴ تن ذخیره گوشت گوساله وارداتی است که ضمن اینکه ۹۰۰ تن مرغ هم اختصاص داده شده به استان و ۲۶۰ تن گوساله که از استان یزد و فارس به استان حمل می شود.

انتهای پیام

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=85762
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.