بالغ بر ۵۰ هزار اصله نهال رایگان در هفته منابع طبیعی در جنوب کرمان توزیع می شود

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان، از توزیع  بالغ بر ۵۰ هزار اصله‌ نهال رایگان به متقاضیان و بهره‌برداران در طول هفته منابع طبیعی خبر داد.

به گزارش کرمان نو، حمزه احمدی با اشاره به اینکه درختکاری و ایجاد فضای سبز در ایران، سنتی دیرین محسوب می‌شود و از دوران باستان رواج داشته است گفت: ۱۵ اسفند ماه در تقویم جمهوری اسلامی ایران تحت عنوان روز درختکاری نامگذاری شده و مسئولان کشور و قشرهای مختلف مردم به صورت نمادین و داوطلبانه در مراسم‌های درختکاری که در عرصه‌های منابع طبیعی برگزار می‌شود، اقدام به کاشت نهال می‌کنند.

وی با بیان اینکه درختان از جمله نعمت های بسیار زیبا و ارزشمند الهی هستند که باید از آنها صیانت کنیم، اظهار داشت: رسانه ها می توانند در ترویج فرهنگ حفاظت از طبیعت و منابع طبیعی نقش بسزایی ایفا نمایند و در این زمینه به فرهنگ سازی بپردازند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان با اشاره به اینکه توزیع رایگان نهال‌ها با هدف توسعه فضای سبز، ترویج فرهنگ درختکاری و کمک به‌ تلطیف هوا انجام می‌شود، افزود: این نهال‌ها شامل کهور ایرانی، کنار، گز،استبرق، اکالیپتوس، ناترک، شب خسب و شیشه شور است.

وی افزود : این نهال‌ها پس از بررسی وضعیت اراضی برای غرس نهال از نظر مالکیت، وضعیت منابع آب و خاک، متناسب بودن شرایط اقلیمی و باتوجه به نیازهای اکولوژیکی در اختیار متقاضیان قرار می گیرد.

احمدی اظهار کرد: این نهال‌ها در ۳ نهالستان خصوصی و ۲  نهالستان دولتی احاله شده تولید و تامین شده‌ است.

وی گفت :نهال‌ها همچنین بین اشخاص حقوقی، سازمان‌هایی چون بسیج سازندگی، هلال احمر، آموزش و پرورش،دهیاری ها،شهرداری ها پادگان‌ها، صنایع و کارخانه‌ها، نهادهای دولتی و غیر دولتی توزیع می‌شود.
مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب از  متقاضیان  نهال خواست  تا ۲۱ اسفندماه سال جاری جهت دریافت نهال به اداره‌های منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان‌های تابعه و اداره کل منابع طبیعی جنوب کرمان مراجعه کنند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان اظهار امیدواری کرد: با همکاری مردم و نهادهای دولتی با توجه به‌شعار هفته منابع طبیعی” ایران سرسبز_ایران قوی؛ همه با هم، جهاد برای حفظ و احیای منابع طبیعی” بتوانیم در این عزم ملی و منطقه ای برای توسعه فضای سبز که به حیات انسان مرتبط است شرکت کنیم.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=85873
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.