افزایش ۷۰ درصدی ورود خودرو به رفسنجان در نوروز امسال

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان رفسنجان گفت: آمار ورودی خودروها به شهرستان رفسنجان در ایام نوروز امسال ۵۲۱ هزار و ۴۰۰ خودرو بوده و رشد ۷۰ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته است.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایسنا، یوسف محمدی‌سادات اظهار کرد: با توجه به شیوع ویروس منحوس کرونا نوروز در دو سال گذشته با محدودیت سفر همراه بود اما امسال براساس مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا سفر با رعایت دستورالعمل های بهداشتی انجام شد.

وی افزود: از ۲۵ اسفندماه تا ۱۵ فروردین بیش از ۵۰۰ هزار خودرو از مبادی ورودی مختلف وارد رفسنجان شدند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۷۰درصد افزایش را نشان می دهد.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای رفسنجان خاطرنشان کرد: بیشترین میزان تردد ثبت شده در محورهای ورودی به رفسنجان، توسط سامانه های تردد شمار مرکز مدیریت راه‌های استان کرمان، محور انار به رفسنجان، با تعداد ۱۴۱ هزار و ۳۳۱ دستگاه خودرو، از زمان شروع طرح نوروزی بوده ‌است.

محمدی با اشاره به تفکیک خودروهای ورودی در محورهای مواصلاتی رفسنجان، خاطرنشان کرد: در طرح نوروزی امسال، در محور باغین به رفسنجان ۱۱۹ هزار و ۹۱۳ خودرو وارد رفسنجان شد که نسبت به سال گذشته ۸۵ درصد افزایش داشته است، در محور انار به رفسنجان ۱۴۱ هزار و ۳۳۱ دستگاه خودرو وارد رفسنجان شد که نسبت به سال گذشته ۹۶ درصد افزایش دارد، در محور سرچشمه به رفسنجان ۹۶ هزار و ۶۳۰ دستگاه خودرو وارد رفسنجان شد که ۱.۱۸ درصد رشد دارد، در محور نوق به رفسنجان ۸۷ هزار و ۴۲۴ دستگاه خودرو وارد شد که ۳۹ درصد بیشتر از مدت مشابه سال قبل بوده است، همچنین از محور زرند به رفسنجان ۷۶ هزار و ۸۲ دستگاه خودرو وارد رفسنجان شد که ۶۶ درصد بیشتر از مدت مشابه سال گذشته است.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای رفسنجان به محورهای خروجی شهرستان اشاره و بیان کرد: در مدت اجرای طرح نوروزی در محور رفسنجان به باغین ۱۸۷ هزار و ۴۳۶ دستگاه تردد داشته اند که ۱.۷۶ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته است، در محور رفسنجان به انار ۱۵۲ هزار و ۶۵۳ خودرو تردد کرده که ۱.۰۹ درصد رشد را نشان می دهد، در محور رفسنجان به نوق نیز ۹۱ هزار و ۵۹۸ دستگاه خودرو تردد کرده که ۴۴ درصد بیشتر از سال گذشته بوده است.

محمدی ادامه داد: در محور رفسنجان به سرچشمه نیز ۱۰۹ هزار و ۳۸۹ خودرو تردد داشته که ۱.۵۷ درصد افزایش را نشان می دهد و در محور رفسنجان به زرند نیز ۷۱ هزار و ۵۹۰ خودرو تردد داشته است.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای رفسنجان تصریح کرد: در مجموع در ایام نوروز امسال بیش از۶۰۰ هزار وسیله نقلیه از شهرستان رفسنجان خارج شده است.

وی به آمار ورودی و خروجی خودروها در روز سیزده فروردین نیز اشاره و عنوان کرد: در روز سیزده فروردین در محور رفسنجان به باغین ۷ هزار و ۷۶۸ خودرو، در محور رفسنجان به انار ۸ هزار و یازده خودرو، در محور رفسنجان به نوق ۳ هزار و ۶۹۳ خودرو، در محور رفسنجان به سرچشمه ۱۴ هزار و ۷۸۹ خودرو و در محور رفسنجان به زرند ۴ هزار و ۳۱۵ خودرو تردد داشته اند. همچنین در این روز در محور انار به رفسنجان ۸ هزار و ۱۳۸ خودرو، در محور نوق به رفسنجان ۳ هزار و ۹۶۳ خودرو، در محور سرچشمه به رفسنجان ۱۵ هزار و ۷۵۱ خودرو و در محور زرند به رفسنجان ۴ هزار و ۲۶۴ خودرو تردد داشته است.

به گفته محمدی، در روز سیزده فروردین در مجموع ۳۲ هزار و ۱۱۶ خودرو ورودی به رفسنجان و ۳۸ هزار و ۵۷۶ خودرو خروجی از رفسنجان بوده است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=87190
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.