بازدید فرماندار از فروشگاه‌های بم/ مردم نگران تامین کالاهای اساسی نباشند

کرمان‌نو- فرماندار شهرستان بم که با حضور در فروشگاه‌های این شهر از نحوه توزیع کالا بازدید کرد و گفت: هیچ نگرانی در تامین و توزیع کالاهای اساسی مردم شهرستان وجود ندارد.

چند روزی از اعلام و آغاز اجرای طرح حذف ارز ترجیحی می‌گذرد و حالا به تدریج وضعیت بازار و تأمین اقلام و هجوم برای خرید کالاهایی مانند روغن و مرغ و تب تقاضای ایجاد شده در بازار در سطح شهرستان بم کاهش یافته است

کالاهای مورد نیاز به فروشگاه‌ها رسیده و اقلام اساسی با نرخ جدید در سطح شهرستان موجود است و اکنون کمبودی در زمینه کالاهای مورد تقاضای مردم نیست، قیمت‌ها خیلی زود به روز شده و حتی اجناسی که قبلاً خریداری شده نیز توسط فروشندگان نه به قیمت قبل، که با قیمت جدید عرضه می‌شود.

به گزارش روز یکشنبه خبرنگار کرمان‌نو فرماندار شهرستان بم به همراه اعضای ستاد تنظیم بازار به صورت سرزده با حضور در سطح فروشگاه‌های زنجیره ای ضمن بازدید از روند توزیع اجناس و نحوه قیمت گذاری‌های مصوب آن‌ها، دقایقی را به گفت و گو با مشتریان و متصدیان فروشگاه پرداخت.

هادی شهسوارپور در حاشیه این بازدید ضمن تقدیر از شهروندان و اهالی شریف بم به جهت حفظ آرامش و همکاری خوب آن‌ها در راستای اجرای طرح جدید حذف ارز ترجیحی عنوان کرد: در حال حاضر آرامش در سطح بازارهای شهرستان بم و بخش های تابعه برقرار بوده و تمامی اجناس مورد نیاز به میزان کافی موجود و در دسترس شهروندان است.

او افزود: سازمان‌های متولی باید به‌طور مستمر بر توزیع کالا و پیشگیری از هرگونه کمبود یا افزایش قیمت نظارت دقیق داشته باشند تا از هرگونه افزایش قیمت بالاتر از قیمت مصوب جلوگیری شود.

فرماندار بم بیان کرد: دولت اجرای طرح مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها برای حمایت از دهک‌های پایین جامعه و جلوگیری از فساد و رانت با ساماندهی ارز ترجیحی آغاز کرده تا ضمن انجام جراحی اقتصادی بزرگ در مسیر اصلاح ساختار اقتصادی گامی مهم بردارد و بی شک همراهی مردم، اصناف و بازاریان مانند گذشته بسیار موثر است که جای تقدیر دارد.

بازدید فرماندار از فروشگاه‌های بم/ مردم نگران تامین کالاهای اساسی نباشند

اداره صنعت معدن و تجارت نظارت مستمر بر بازار دارد

در ادامه نیز رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت بم به خبرنگار کرمان‌نو گفت:با توجه به شرایط ویژه و ابلاغ ارز ترجیحی و هدفمند کردن یارانه ها اداره صنعت، معدن و تجارت براساس وظایفی که برعهده دارد نظارت خود را مستمر کرده و یک قرارگاه نظارتی به دبیری اداره صمت تشکیل شده است.

علیرضا پشتیبان با اشاره به اینکه هر گونه افزایش قیمت بیشتر از مصوب قانونی اجحاف به حق مشتری است، افزود: واحدهای صنفی باید بدانند جرایمی که برای درج نکردن قیمت یک محصول در نظر گرفته شده به مبلغ ۱۰ میلیون تومان افزایش یافته پس باید به قیمت های درج شده توجه شود تا مشمول جرایم سنگین نشوند.

او می گوید شهروندان در صورت مشاهده هر تخلفی از جمله احتکار کالاهای اساسی مانند روغن، شکر یا دیگر اقلام می توانند با  ۱۲۴ تماس بگیرند تا براساس قانون جدید دستگاه حکومتی برخورد جدی با فرد متخلف صورت گیرد.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت بم بیان کرد: ۱۵ تیم دو نفره در سطح شهرستان در حال نظارت مستقیم بر روی اقلام و تمامی کالاهای موجود هستند زیرا  اصلاح  ارز ترجیحی  و مردمی کردن یارانه ها نباید تاثیری بر اقلام درجه دوم بگذارد.

به گفته او مردم باید بدانند قیمت برخی از اقلام که پایه آن ها کالاهای اساسی است تغییر جزیی خواهد داشت که در این زمینه باید به اتحادیه مربوطه مراجعه کنند تا قیمت ها مشخص شده و در کمیسیون نظارت تایید شود سپس نسبت به اعمال قیمت در سطح شهر اقدام شود.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت بم عنوان کرد: افزایش قیمت ها باید براساس تورم باشد و نباید به گونه ای باشد که گران فروشی به حساب آید.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=88683
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.