مدیرکل راه کرمان: ٢٨ درصد جمعیت شمال این استان ساکن بافت فرسوده هستند

مدیرکل راه و شهرسازی کرمان گفت: ۴۵۵ هزار نفر در شمال این استان ساکن بافت های فرسوده هستند که بیش از ۲۸ درصد از جمعیت این خطه را پوشش می‌دهد.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایرنا، علی حاجی زاده روز سه شنبه در نشست ستاد بازآفرینی شهری کرمان افزود: ۴۲ شهر این استان دارای بافت فرسوده است.

وی ادامه داد: مساحت شهرهای ما ۶۷ هزار هکتار است اما ۶ هزار و ۲۲۳ هکتار بافت فرسوده داریم.

وی اظهار داشت: سکونتگاه های غیررسمی را در پنج شهر استان کرمان داریم که مساحت چهار هزار و ۸۴۶ هکتار با جمعیت ۱۲۲ هزار و۶۰۰ نفر را شامل می شود که در مجموع ۱۵ درصد مساحت این شهرها با جمعیت بیش از ۱۲۲ هزار نفر است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان گفت: بخش عمده سکونتگاه های غیررسمی در ۴۸۳ هکتار در محدوده اطراف بازار تاریخی کرمان وجود دارد و همچنین در کرمان چهار محله از جمله شهرک قمر بنی هاشم، صیاد شیرازی و الله آباد به عنوان سکونتگاه های غیررسمی تلقی می شود.

وی ادامه داد: سیرجان به لحاظ داشتن هشت سکونتگاه بیشترین میزان جمعیت در سکونتگاه های غیررسمی رسمی این استان را به خود اختصاص داده است.

حاجی زاده افزود: شهر بم نیز هشت محله بافت فرسوده دارد که جمعیت ۴۵ هزار نفر و ۷۰۰ هکتار مساحت را شامل می شود.

وی با بیان اینکه اقدامات این حوزه تا امروز در حوزه های مختلف انجام شده است گفت: اقدامات در حوزه تهیه طرح ها، تسهیلات احداث پروژه‌های زیربنایی و روبنایی، توانمندسازی، احداث پروژه مسکن و طرح های محرک توسعه و قیر رایگان برای آسفالت در این مناطق انجام شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان با اشاره به طرح های بازآفرینی شهری گفت: شهرداری ها و وزارت راه و شهرسازی موظف هستند، ٢٧٠ محله بازآفرینی شهری پایدار را معرفی کنند و خدمات به آنان را ارتقا دهند.

وی افزود: شهرداری ها و دستگاه های اجرایی در قالب تامین زمین، اجرای طرح ها و همچنین نظارت بر اجرای پروژه ها را در این حوزه عملیاتی کردند که تعدادی از آن طرح ها در استان کرمان بهره برداری شده است.


لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=89485
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.