شهرداری رفسنجان خبر داد:


هر دوشنبه رایگان رفسنجان را بگردید

نوروز هر سال مدیریت شهری به‌ویژه در شهرهای گردشگری اتوبوس‌هایی را به خیابان‌ها می‌فرستد تا علاوه بر شهروندان، مسافران نوروزی را هم به بازدید از جاذبه‌های شهری ببرند. اما رفسنجان در استان کرمان یکی از شهرهایی است که از اسفند سال گذشته به جمع شهرهایی با اتوبوس گردشگری دائمی پیوسته است.

به گزارش کرمان‌نو اتوبوس ۲ طبقه گردشگری رفسنجان در قالب برنامه دوشنبه‌های گردشگری و با هدف نمایش جاذبه‌های گردشگری رفسنجان در سطح استان، کشور و حتی بین‌المللی و رونق صنعت گردشگری فعالیت خود را آغاز کرد.
مسئول فرهنگسرای گردشگری رفسنجان به‌عنوان متولی این اتوبوس می‌گوید: دوشنبه‌های گردشگری رفسنجان هر هفته به‌صورت رایگان فعالیت می‌کند و همه افراد حاضر در شهر می‌توانند از آن استفاده کنند. در زمان فعالیت مدارس این اتوبوس در ۲ سانس ۹ تا ۱۱ و ۱۵ تا ۱۷ فعالیت می‌کرد که سانس صبح ویژه دانش‌آموزان و سانس عصر برای شهروندان بود، اما بعد از تعطیلی مدارس، اتوبوس‌ فقط عصرها فعالیت می‌کند.
فاطمه سنگی با بیان اینکه ظرفیت اتوبوس ۲ طبقه گردشگری رفسنجان ۴۴ نفر است، می‌افزاید: استقبال از این طرح بسیار خوب است؛ به‌طوری که هر هفته اتوبوس با ظرفیت کامل فعالیت می‌کند و حتی گاهی استقبال به حدی بالاست که یک اتوبوس معمولی هم در کنار این اتوبوس اضافه می‌کنیم.
به‌گفته‌ او، روباز بودن اتوبوس و وزش باد ملایم هنگام حرکت تحمل گرما و دمای بالا را برای مسافران راحت کرده است و مسافران مشکلی حتی در تابستان ندارند.
اتوبوس گردشگری رفسنجان از اتوبوس‌های بازسازی شده شهرداری است که با هزینه ۹۰۰میلیون تومان بازسازی شده و در اختیار معاونت فرهنگی این نهاد قرار گرفته است. این اتوبوس در مسیر خود بازدید از ابنیه تاریخی خانه حاج آقا علی (بزرگ‌ترین خانه خشتی جهان)، عمارت کلاه فرنگی، دیوار آگاه، یخدان عباس‌آباد و زورخانه دایر در یخدان، باغ کاج، کارگاه‌های صنایع‌دستی و… را در دستور کار دارد.

اتوبوس گردشگری چیست؟
اتوبوس‌های گردشگری در همه شهرهای گردشگری دنیا فعالیت می‌کنند؛ اتوبوس‌های ۲ طبقه‌ای که یا رایگان هستند یا با قیمت بسیار پایین گردشگران را به مناطق دیدنی شهر می‌رسانند. فعالیت این اتوبوس‌ها راهی برای گردشگری کم‌هزینه و به‌صرفه است تا هم هزینه زیادی برای تاکسی و نقل‌وانتقال نپردازید و هم دردسر به پارکینگ رفتن با خودروی شخصی را در مکان‌های شلوغ به جان نخرید. این اتوبوس‌ها معمولا روباز با سقف متحرک هستند و افرادی به‌عنوان راهنما در آن حضور دارند که به توضیحاتی درباره جاذبه‌های گردشگری شهر می‌پردازند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=90533
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.