بیش از ۳ هزار خدمت عاشورایی توسط موکب هنر کرمان ارائه شد

رییس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کرمان گفت: در ایام دهه دوم ماه محرم بیش از سه هزار خدمت عاشورایی توسط موکب هیات هنر کرمان به شهروندان ارائه شد.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایرنا، مجتبی اسدی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: غرفه های، خوشنویسی، طراحی کاراکتر کودکان و نوجوانان حسینی، مُهر برجسته، عکاسی، چاپ روی پارچه، چایخانه، رادیو موکب و عهد نوجوانان از بخش های مختلف موکب هیات هنر محسوب می شد.

وی اظهار داشت: موکب هنر به همت جمعی از هنرمندان جوان و دغدغه مند و متعهد شهر کرمان از ۱۸ تا ۲۳ مرداد در پارک مادر شهر کرمان برپا شد.

رییس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کرمان تصریح کرد: نشان نوشته های شعاری با محوریت امام حسین (ع) طراحی شد که نوجوانان با اثر انگشت خود آن را تکمیل کردند و این طرح ها در پیاده روی اربعین به نمایش گذاشته می شود که کار ابداعی جدیدی بود که امسال در موکب هنر انجام شد.

وی بیان کرد: طی مدت برپایی این موکب در مجموع ۶۰۰  اثر خوشنویسی، ۳۰۰ طراحی چهره کودکان، یک هزار و ۵۰۰ چاپ مهر برجسته، ۵۰۰ مورد عکاسی، ۵۰۰ مورد طراحی روی پارچه و روزی یک مورد هم پرچم عهد طراحی شد.

اسدی تاکید کرد: نگاه اولیه و آرمانی این بود هیات هنر راه اندازی شود تا مباحث گفتمانی و مبنایی هنر و حماسه و استفاده از هنر در جریان انقلاب مطرح شود، اما به دلایلی امکان پذیر نشد، لذا جمعی از هنرمندان دور هم جمع شدند تا با مبانی دینی و انقلابی خدمات هنری را رایگان به مردم ارائه بدهند.

وی افزود: موکب هیات هنر امسال به همت حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کرمان و با مشارکت سازمان فرهنگی هنری شهرداری کرمان، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان کرمان برپا شد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=95397
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.