مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان؛


ورود افراد، بدون مجوز به مدارس ممنوع است

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه ورود افراد و نهادهای دولتی و غیر دولتی بدون مجوز ادارات آموزش و پرورش به مدرسه ممنوع است تاکید کرد: مدیران مدارس با بهره‌مندی از ظرفیت معلمان به آگاه‌سازی دانش‌آموزان اقدام کنند.

به گزارش کرمان‌نو به نقل از ایسنا، مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان در نشست تخصصی با مدیران مدارس شهرستان کهنوج از مدیران مدارس خواست تا بر اساس ظرفیت موجود مدارس و بر مبنای سیاست‌های وزارت آموزش و پرورش، برنامه یکساله برای مدارس تدوین و عملیاتی کنند.

رضا رضایی، با تاکید بر جذب دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل گفت: مدرسه به‌عنوان کانون محله می‌تواند با استفاده از ظرفیت محلات در جذب دانش آموزان بازمانده از تحصیل گام‌های بلندی بردارد.

رضایی با تاکید بر اینکه دانش‌آموزان امانت‌های الهی هستند، تصریح کرد: معلمان می‌توانند با زبان عملی خود برنامه‌های آموزش و پرورش را برای دانش‌آموزان تبیین کنند و تاثیر بسزایی در شرایط فعلی داشته باشند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان تاکید کرد: نباید اجازه دهیم دشمن آرامش بزرگترین نهاد فرهنگی کشور را بر هم بزند، مدیران مدارس وظیفه خطیری بر عهده دارند و باید با بهره‌مندی از ظرفیت معلمان به تبیین و آگاه‌سازی دانش‌آموزان اقدام کنند.

رضایی از مدیران مدارس به عنوان کشتی نجات و ناخدای مدرسه نام برد و افزود: اگر مدیر مدرسه بخواهد و اراده محکم و استواری داشته باشد تمام آمال ها و آرزوهای نظام تعلیم و تربیت در مدرسه محقق می شود.

وی بر تبیین دستاورد های نظام انقلاب اسلامی ایران در مدارس تاکید کرد و گفت: وضعیت قبل از انقلاب با بعد از انقلاب در زمینه های مختلف فرهنگی، عمرانی، آموزشی و … قابل مقایسه نیست و باید این دستاورد ها را به نسل جوان و نوجوان گوشزد کنیم.

رضایی با بیان اینکه دانش آموزان سرمایه های اصلی و گران بهای ایران اسلامی هستند تاکید کرد: باید مانند فرزندان خود مراقب دانش آموزان باشیم زیرا آسیب به دانش آموزان، لطمه به آینده کشور است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان اظهار کرد: دانش آموزان از رفتار و کردار معلمان و والدین الگو می گیرند پس باید به عنوان معلم، پدر و مادر مراقب اعمال و رفتار خود باشیم.

رضایی بر ایجاد زمینه لازم جهت حضور رزمندگان، ایثارگران و خانواده شهدا در مدارس جهت بیان خاطره و سخنرانی برای دانش آموزان تاکید کرد و افزود: سعی کنید مراسم صبحگاه مدرسه با اجرای برنامه های متنوع  فرهنگی برای دانش آموزان جذاب شود.

وی با تاکید بر اینکه استفاده دانش آموزان از تلفن همراه در مدارس ممنوع است گفت: تنبیه بدنی دانش آموزان در مدرسه ممنوع و خط قرمز ما در آموزش و پرورش است.

رضایی توانمند سازی دانش آموزان در زمینه استفاده موثر از فضای مجازی را ضروری دانست و افزود: تعامل و همکاری مدارس و خانواده بسیاری از مشکلات پیش روی نظام تعلیم و تربیت را به حداقل می رساند و ارتقای کیفیت فعالیت های آموزشی و پرورشی را در پی دارد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=97926
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.