استاندار کرمان در واکنش به حادثه دلخراش پیست ماشین‌سواری:


اجازه نمی‌دهم در مکان‌های غیراستاندارد جان جوانان به خطر بیفتد

استاندار کرمان با اشاره به حادثه دلخراش روز گذشته در پیست ماشین سواری مسجد صاحب الزمان گفت: روز گذشته تخلیه هیجانات جوانی با خودروهای غیراستاندارد و با این شیوه صحنه بسیار دلخراشی را رقم زد و نباید این کارها رها شوند و اینگونه مکان هایی که مردم قرار است در آنجا به شادی و نشاط بپردازند باید حداقل استانداردها را داشته باشند و به فرمانداران دستور می دهم که چهارچوب و استانداردهای این مکان ها را بررسی کنند و اجازه نمی دهم در مکان های غیر استاندارد جان جوانان استان به خطر بیفتد.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایسنا، “علی زینی وند” ظهر امروز ۲۹ آبان ماه در یکصد و هشتمین جلسه ستاد مقابله با کرونای استان کرمان با اشاره به اینکه آمار روزانه واکسیناسیون شهرستان ها را داریم، گفت: در شرق استان واکسیناسیون شهرستان های بم، فهرج و ریگان پایین است در حالی که آمار واکسیناسیون شهرستان نرماشیر بالا و در حد نرم استان  است.

وی ادامه داد: در حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت هرچند که شهرستان رودبار جنوب به میانگین استان نزدیک است اما شهرستان جیرفت در بین شهرستان های جنوبی آمار واکسیناسیون قابل توجهی ندارد. همچنین سطح واکسیناسیون شهرستان های شهربابک و راور براساس نمودار قابل قبول نیست و حتما باید فرمانداران، روحانیون، بسیج، ائمه جمعه و … در اقناع سازی بیشتر تلاش کنند.

استاندار کرمان با اشاره به گستردگی استان و تاثیرپذیری از استان های دیگر اظهار کرد: فرمانداران باید اقدامات مداخله کننده ای داشته باشند و وضعیت شهرستان خود را به حد نرمال برسانند.

وی در ادامه تاکید کرد: سالگرد شهید سلیمانی را با برنامه های مدون اجرا کنید و اقدامات لازم برای برگزاری هر چه بهتر این مراسم صورت گیرد.

زینی وند با بیان این مطلب که سخت گیری ها را به سمت رعایت پروتکل ها و واکسن سوق می دهیم، افزود: در مراکز تجمعی باید واکسن و فاصله فیزیکی حتما رعایت شود و اگر جایی رعایت نشد حتما آن مکان را تعطیل خواهیم کرد.

وی با یادآوری حادثه دلخراش روز گذشته پیست ماشین سورای مسجد صاحب الزمان کرمان گفت: روز گذشته تخلیه هیجانات جوانی با خودروهای غیراستاندارد و با این شیوه صحنه بسیار دلخراشی را رقم زد و نباید این کارها رها شوند و اینگونه مکان هایی که مردم قرار است در آنجا به شادی و نشاط بپردازند باید حداقل استانداردها را داشته باشند و به فرمانداران دستور می دهم که چهارچوب و استانداردهای این مکان ها را بررسی کنند و بدانید با ارزش ترین چیز، حفظ جان جوانان است و اجازه نمی دهم در مکان های غیر استاندارد جان جوانان استان به خطر بیفتد.

استاندار کرمان در ادامه دستور کار تیم های واکنش سریع را مدیریت صحنه ای و اقتضایی دانست و تصریح کرد: تیم های واکنش سریع از امروز در کل استان تشکیل شود و این تیم باید در کانون های مبتلا حضور پیدا کنند و اقدامات لازم را برای کنترل انجام می دهند.

وی خطاب به همه مسئولین و مردم گفت: در حوزه مقابله با کرونا همه باید عملیاتی کار کنند و متاسفانه کرمان جزو استان های دارای روند صعودی ابتلا است.

زینی وند بر لزوم اقناع سازی مردم به واکسیناسیون به صورت خانه به خانه و محله به محله تاکید کرد و افزود: همه مدیران تعداد کارکنانشان که هنوز واکسینه نشده اند را داشته باشند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=80215
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.