رئیس پلیس فتا استان کرمان:


برای خرید اینترنتی بیعانه ندهید

رئیس پلیس فتا استان کرمان گفت: در آگهی‌ها کالا دریافت بیعانه و نفروختن آن به دیگران یکی از شگرد‌های مجرمان سایبری است.

به گزارش کرمان نو به نقل از باشگاه خبرنگاران، سرهنگ امین یادگار نژاد، رئیس پلیس فتا استان کرمان گفت: مجرمان سایبری با ارائه تخفیفات غیر واقعی درآگهی‌های فروش وسایل در سایت‌ها، قربانیان خود را به دام می‌اندازند.

او افزود: کلاهبرداران با سوء‌استفاده از سایت‌های تبلیغاتی و اپلیکیشن‌های مشابه، با درج آگهی‌های جعلی و با تعیین قیمت‌های پایین‌تر از عرف بازار و وسوسه انگیز از مشتریان درخواست مبلغی به عنوان بیعانه می‌کنند و این در صورتی است که پس از واریز مبلغ به دست خریدار، کلاهبردار گوشی خود را خاموش و یا دیگر پاسخگوی تلفن خود نبوده و از تحویل و یا پس دادن وجه امتناع می‌ورزد.

رئیس پلیس فتا استان کرمان تصریح کرد: شهروندان به هیچ عنوان قبل از رویت و کسب اطمینان از کیفیت و اصل بودن کالای تبلیغ شده مبلغی را تحت عنوان بیعانه برای افراد واریز نکنند و هر پرداختی حتما بعد از رویت و اطمینان از کیفیت کالا باشد.

سرهنگ یادگارنژاد تاکید کرد: شهروندان حتما از فروشگاه‌های اینترنتی خرید کنند که دارای نماد اعتماد الکترونیکی هستند و به جای دادن بیعانه از گزینه پرداخت وجه در محل استفاده کنند.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه آگاهی بخشی و پیشگیری از وقوع جرائم در فضای مجازی از اولویت‌های پلیس فتا است، به هموطنان توصیه کرد: در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک یا تهدید توسط مجرمان و اخاذان اینترنتی، موضوع را در اولین فرصت به پلیس فتا اطلاع دهند و به صورت مستمر برای مطالعه اخبار و مصونیت از شگرد‌های مجرمانه به وب سایت پلیس فتا به آدرس: www.cyberpolice.ir مراجعه کنند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=70846
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.