تلاش ۹ ساعته برای نجات و رهاسازی حوادث کوهستانی و غرق شدگی

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان از تلاش ۹ ساعته نجاتگران هلال احمر شهرستان های کرمان و سیرجان برای نجات و رهاسازی حادثه دیدگان ارتفاعات کوهستانی و غرق شدگی خبر داد.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایسنا، «رضا فلاح» امروز هشتم خرداد ماه با اشاره به وقوع حوادث متنوع و متعدد در استان کرمان بیان کرد: در روز گذشته امدادگران و نجاتگران این جمعیت برای نجات و رهاسازی حادثه دیدگان ارتفاعات کوهستانی در کوهپایه کرمان و غرق شدگی در سد آذرباد بردسیر ۹ ساعت تلاش کردند.

وی با اشاره به وقوع حادثه اول در ارتفاعات کوهپایه کرمان افزود: یک کوهنورد در محل آبشار دره سیمک در اثر سقوط از ارتفاع دچار آسیب دیدگی در ناحیه کمر و پا شده بود که نجاتگران تیم امدادونجات کوهستان کرمان در طی ۵ ساعت عملیات موفق شدند مصدوم را از بالای آبشار به دامنه کوه منتقل و تحویل نیروهای اورژانس دهند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان در ادامه به وقوع حادثه دوم در محل سد آذرباد روستای جواران از توابع شهرستان بردسیر اشاره کرد و گفت: متاسفانه یک جوان ۱۷ ساله در اثر غرق شدگی در این سد جان خود را از دست داد و نجاتگران تیم امدادونجات شهرستان سیرجان برای جستجو و رهاسازی این جوان به محل حادثه اعزام شدند.

فلاح خاطرنشان کرد: نجاتگران در طی ۴ ساعت تلاش موفق شدند پیکر بی جان این جوان را پیدا کنند و به عوامل نیروی انتظامی تحویل دهند.

گفتنی است، این حادثه در محل روستای جواران منطقه کوه پنج از توابع شهرستان بردسیر به وقوع پیوسته است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=71521
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.