جوان قلعه گنجی جان خود را بر سر برداشت عسل کوهی از دست داد

روز گذشته یک جوان ۲۵ ساله اهل روستای تگک قلعه گنج که با هدف برداشت آویشن و پیدا کردن عسل کوهی به دامنه کوه های اطراف روستای محل سکونتش رفته بود به دلیل شیب تند دامنه کوه تعادل خود را از دست می دهد که منجر به سقوط او از کوه می شود.

به گزارش «کرمان نو» دهیار روستای تگک می گوید: متاسفانه این سقوط موجب ضربه مغزی شدن او شد و این جوان که در آستانه ازدواج بود جان خود را از دست داد.
منصور رییسی افزود: این جوان مشغول کار برای تامین هزینه های ازدواج خود بود تا مقدمات عروسی اش را فراهم کند اما با کمال تاسف بر اثر این حادثه از دنیا رفت.
او اضافه کرد: محل وقع این حادثه صعب العبور و خطرناک است و مجبور شدیم با کمک 40 نفر از اهالی روستا و با بستن لونگ های بلوچی خود بعد از یک شبانه روز تلاش به جنازه دست پیدا کنیم.
وی تصریح کرد: متاسفانه جنازه آسیب زیادی دیده بود و به سختی توانستیم مقدمات انتقال آن را فراهم کردیم.
وی با اشاره به اینکه بارندگی های زیاد امسال در منطقه جنوب کرمان باعث افزایش تولید عسل کوهی در کوهستان های منطقه شده گفت: بسیاری از مردم در فصل بهار برای پیدا کردن عسل به دامنه کوه ها می روند.
رییسی گفت: هر کیلو عسل کوهی در جنوب کرمان بین ۲۰۰ تا ۲۵۰ هزارتومان خریداری می شود و همین مساله باعث شده تا افراد زیادی برای پیدا کردن آن به کوهستان بروند.
دهیار روستای تگک به مردم توصیه کرد: برای برداشت عسل کوهی، تمامی نکات ایمنی را رعایت و در صورتی که به مکان ها آشنایی ندارند از صعود به ارتفاعات جدا خودداری کنند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=50410
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.