حوادث رانندگی در کرمان جان بیش از 800 نفر را گرفته است

به گفته فرمانده انتظامی استان کرمان در ۸ ماهه اول امسال بیش از ۸۰۰ نفر در استان به دلیل حوادث ترافیکی جان خود را از دست داده اند و این آمار نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش پیدا نکرده است.

سردار عبدالرضا ناظری در رزمایش طرح ترافیکی زمستان ۹۸ گفت: زمستان امسال آماده یک خدمت رسانی خوب به مردم استان کرمان هستیم و با توجه به اینکه براساس گزارشات هواشناسی، زمستان امسال بارش خوبی در راه است.

وی با بیان این مطلب که ۷۵۰ تیم مشترک امسال در این طرح همکاری دارند، اظهار کرد: این طرح از امروز تا ۲۰ اسفندماه جاری ادامه دارد و حضور دستگاه‌ها و نهادهای مختلف در این رزمایش بیانگر آمادگی سازمان ها و نهادها و همراهی خوب در اجرای ماموریت و خدمت رسانی به مردم است.

فرمانده انتظامی استان کرمان کنترل حوادث ترافیکی، کنترل رفتار رانندگان، نجات جان مردم و … را از جمله اهداف طرح ترافیکی زمستانه برشمرد و بیان کرد: کنترل تصادفات، سوانح و حوادث ترافیکی با توجه به لغزندگی محورها و برودت هوا در زمستان از دیگر اهداف این طرح است. گفتنی است که نیروی هوایی ناجا نیز با پشتیبانی در نظارت و کنترل رفتار رانندگان و همچنین امدادرسانی، به کمک این طرح می آید.

وی با اشاره به اینکه پلیس با ۱۸۰ تیم در گردنه و راههای استان کرمان حضور می یابد، بیان کرد: در سطح استان ۲۷ گردنه برف گیر وجود دارد که گردنه خانه سرخ یکی از مهمترین این گردنه‌ها است که این طرح به صورت عملیاتی در این منطقه به مرحله اجرا درمی آید.

سردار ناظری در ادامه به آمار تلفات جاده ای استان کرمان اشاره و اعلام کرد: سال گذشته یک هزار و ۱۲۰ نفر در طول محورهای درون و برون شهری استان به علت تصادف جان خود را از دست داده‌اند که حدود ۸۰ درصد آنها در جاده های برون شهری جان باخته‌اند، لذا کنترل رفتار رانندگان، کنترل جاده‌ها و خدمت رسانی به مردم در دستور کار امسال پلیس است.

فرمانده انتظامی استان کرمان با بیان این مطلب که بیش از ۹۱ میلیون تردد در محورهای استان در سال گذشته ثبت شده است، عنوان کرد: در ۸ ماهه اول امسال بیش از ۸۰۰ نفر در استان به دلیل حوادث ترافیکی جان خود را از دست داده اند، که این آمار نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش پیدا نکرده است؛ لذا انتظار می رود در کنار اقدامات پلیس مردم نیز با انجام اقداماتی همچون معاینه فنی خودرو، کنترل سیستم گرمایشی، به همراه داشتن زنجیر چرخ و … ایمن سفر کنند.

وی تاکید کرد: پلیس به هیچ عنوان اجازه تردد خودروی که زنجیر چرخ ندارد، در مناطق برفی استان را نمی دهد؛ ضمن آنکه خودروهای پلیس به ردیاب لحظه ای خودروها مجهز بوده و رانندگانی که تخلفات حادثه ساز داشته باشند را به صورت بر خط اعمال قانون می کند.

فرمانده انتظامی استان کرمان خاطرنشان کرد: امیدوارم با همکاری مردم بتوانیم زمستان کم حادثه‌ای برای استان کرمان رقم بزنیم.

 

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=38469
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.