دستگیری کلاهبردار میلیاردی در کهنوج

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان کهنوج از دستگیری کلاهبردار میلیاردی بازار‌های فروش آنلاین در کهنوج خبر داد.

به گزارش کرمان نو به نقل از باشگاه خبرنگاران، امید رضایی از دستگیری کلاهبردار میلیاردی بازار‌های فروش آنلاین در این شهرستان خبر داد و گفت: این متهم در استان‌های کرمان، هرمزگان و سیستان بلوچستان به کلاهبرداری از طریق ثبت آگهی جعلی خرید و فروش خودرو در بازار‌های آنلاین اقدام کرده‌است.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان کهنوج بیان کرد: فرد کلاهبردار با ثبت آگهی فروش خودرو در بازار‌های آنلاین با ارائه مدارک و قولنامه جعلی از متقاضیان مبالغ هنگفتی به بهانه بیعانه دریافت کرده و سپس تلفن همراه خود را خاموش و اقدام به کلاهبرداری می‌کرد.

او افزود: پلیس فتای کهنوج با انجام اقدامات تخصصی و پلیسی و رصد اطلاعاتی با همکاری پلیس فتای بندرعباس محل اختفاء متهم را در شهر کهنوج شناسایی کرده و ضمن هماهنگی قضایی، در یک عملیات غافلگیرانه متهم را دستگیر و تمامی ادله دیجیتال وی جهت بررسی ضبط شد.

رضایی اظهار کرد: متهم در ابتدا اظهار بی‌اطلاعی می‌کرد، اما با ارائه مستندات و ادله غیرقابل انکار به بزه ارتکابی اعتراف کرد.

او گفت: کلاهبرداری‌های این متهم در سطح کشور میلیاردی بوده و چندین فقره پرونده مفتوحه به‌خصوص در شهر‌های جنوبی استان کرمان دارد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان کهنوج هشدار داد سایت‌های درج آگهی فرصتی مناسب برای فروش کالا و ارائه خدمات بوده، اما نباید از این نکته غافل بود که مجرمان از هر بستر و زمانی برای رسیدن به اهداف خود استفاده می‌کنند و کاربران نباید قبل دریافت کالا و یا خدمات، اقدام به واریز وجه تحت عناوین مختلف مثل بیعانه کنند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=81860
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.