سه روز از محاصره ۵۰ خانوار کوچ‌نشین در جازموریان می‌گذرد

هلی کوپتر نجات به محاصره شدگان نرسید

به دلیل شرایط جوی، امکان پرواز هلی‌کوپتر برای نجات ۵۰ خانواری که از چهارشنبه میان آب‌های جازموریان محاصره شده اند، نیست.

گنج کریمی، مدیرعامل هلال احمر کرمان به «کرمان نو» خبر داد که چندین تیم غریق نجات از شهرهای مختلف از جمله سیرجان به سمت جازموریان راه افتاده اند اما به دلیل باتلاقی بودن مسیر، امکان موفقیت کم است.

او هشدار داد از امروز تا دوشنبه به دلیل بارندگی در بالادست جازموریان، هیچ کس به جازموریان نرود چرا که در آب یا باتلاق گیر می افتد امکان نجاتش کم است.

افراد محاصره شده در سیلاب عشایر شمبویی و عشایر حوزه چاه دادخدا همراه با بیش از ۲۰۰۰ راس دام در منطقه جنگل جگا #جازموریان واقع در شرق بخش چاه دادخدا، هستند که همچنان راهی برای نجات آنها پیدا نشده است.
قرار بود امروز صبح هلیکوپتری برای نجات آنها راهی منطقه شود که به علت شرایط بد جوی امکان پرواز وجود نداشت.

محاصره شدگان #جازموریان در سخت ترین شرایط قرار دارند
شمبویی، سرطایفه عشایر شمبویی به «کرمان نو» گفت که در آخرین ارتباطی که با محاصره شدگان گرفته، گفته اند که حتی غذا هم برای خوردن ندارند.

به گفته او به دلیل نبود هیزم، آن‌ها قادر به درست کردن آتش نیستند و نمی توانند غذایی تهیه کنند.

?ارتفاع محاصره شدگان از آب به قدری است که اگر بارندگی بالادست #جازموریان ادامه یابد، احتمال غرق شدن آن ها وجود دارد.

قانعى بخشدار #جازموريان به “كرمان نو” می‌گوید که محاصره شدگان سه روز است كه در جازموريان گرفتار #سيلاب شده اند. دو پرواز از كرمان و هرمزگان به سمت جازموريان پريده اند كه متاسفانه ناموفق بوده و نتوانستند به جازموريان برسند.

وی اضافه کرد که يك هليكوپتر از #چابهار به مقصد #جازموريان در حال پرواز است.

بخشدار جازموریان معنقد است که آب جازموريان همچنان در حال بالا آمدن است و به علت باتلاقى بودن منطقه #جازموريان دسترسى به گرفتارشدگان به سادگى امكان پذير نيست.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=10721
1 نظر
  1. انجام پایان نامه می گوید

    سلام.ممنون از سایت مفید شما.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.