ماجرای ضرب و شتم یک دانش‌آموز| چه کسی پدر دانیال را تهدید کرد؟

پدر دانیال گفت که بینی پسرش شکسته و لبش پاره شده. خبر در رسانه‌ها پیچید. آموزش‌وپرورش جیرفت خبر از برکناری مدیر مدرسه و معرفی به هیات تخلفات اداری داد.

حالا 19 روز می‌گذرد اما آتش گُر گرفته از این ماجرا، هر روز بیشتر شعله‌ور می‌شود. به‌خصوص از روز پنج‌شنبه که به نقل از پدر دانیال خبری با این مضمون منتشر شد: «رییس حراست اداره کل استان گفته اگر رضایت ندهی، به دانیال اجازه تحصیل در مدارس جیرفت داده نمی‌شود.»

امید سلاجقه، مدیر روابط عمومی آموزش‌وپرورش کرمان اما این موضوع را قویاً تکذیب کرد و عصر جمعه گفت چنین چیزی صحت ندارد.

ساعتی پس از این اظهارات، اداره کل آموزش‌وپرورش کرمان در بیانیه‌ای اعلام کرد که «والدین این دانش‌آموز هیچ‌گونه ملاقاتی با رییس حراست اداره کل آموزش‌وپرورش استان نداشته.»

این بیانیه هم نتوانست گردوخاک‌های بلند شده را بخواباند. دیروز پای یحیی کمالی پور، نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس هم به ماجرا باز شد. او  گفت که «پیگیری کردم تا دانش‌آموز بتواند به تحصیل ادامه دهد. کسی حق ندارد به‌اجبار رضایت بگیرد.»

 تلویحاً تهدید کردند

در پس این اظهارات اما همچنان خبر «اخذ رضایت اجباری» در تلگرام و توییتر دست‌به‌دست می‌شد. خبری که به نقل از حمید رفیعی منتشر شد.

او اما چنین خبری را به‌طور کامل تایید نمی‌کند. وی می‌گوید «پس‌ازاینکه آن اتفاق رخ داد، به کرمان و دفتر مدیرکل آموزش‌وپرورش رفتم. خواسته‌هایم را گفتم و پرسیدم اگر پسرم خلافی کرده بود، باید اخراجش می‌کردند نه اینکه او را بزنند.»

پاسخ محسن بیگی، مدیرکل آموزش‌وپرورش کرمان اما یک جمله بوده: «شکایت کن و رضایت نده.»

پدر دانیال هم شکایت کرده. از او پرسیدم که آیا پس از شکایت، فشاری به شما وارد شده که پاسخ می‌دهد: «فشاری که به من وارد نشده اما به‌طور تلویحی مرا تهدید کردند.»

– چه تهدیدی؟ چگونه تهدید کردند؟

می‌گفتند پسرت به‌هرحال می‌خواهد در مدارس جیرفت درس بخواند.

– به‌طور واضح شما را تهدید کردند که اگر رضایت ندهی، پسرت را از تحصیل محروم می‌کنند؟

نه. اما می‌گفتند برای پسرت بهتر است که رضایت بدهی. به‌هرحال پسرت با مدیران آموزش‌وپرورش سروکار دارد.

– چه کسی این را گفت؟

یکی از معاونان آموزش‌وپرورش جیرفت که با مدیر مدرسه شهید فاریابی نسبت فامیلی دارد. او حتی اجازه نداد وقتی‌که دانیال در جیرفت روی تخت بیمارستان بود، خبرنگاران را به بالای سر او بیاورم.

پدر دانیال انگشت اتهام را به‌سوی رضا محمودی، معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره آموزش‌وپرورش جیرفت می‌برد. او پسر دایی مدیر مدرسه شهید فاریابی است.

 هیچ فشاری وارد نکردم

محمودی در واکنش به این صحبت‌ها می‌گوید که «امام علی می‌فرماید فرق بین حق و باطل به‌اندازه چهار انگشت است، اگر دیدی، صحیح است و اگر شنیدی، باطل است. اگر پدر و مادر این دانش‌آموز چنین نسبتی را به آموزش‌وپرورش دادند کذب است، فضاسازی است.»

– گفته می‌شود ازآنجاکه شما پسردایی مدیر مدرسه فاریابی هستید، برای گرفتن رضایت از پدر دانیال، فشار آوردید.

بله. من نسبت فامیلی با مدیر مدرسه دارم اما هیچ فشاری وارد نکردم. خانواده آقای رفیعی در این موضوع واقعاً بی‌انصافی کردند. به ما ظلم کردند. من اصلاً به او فشاری نیاوردم و چیزی نگفتم. کلاً دو بار پدر دانیال را دیدم. یک‌بار پیش ما آمد و دومین بار هم وقتی بود که برای دیدن دانیال به بیمارستان رفتم.

– یعنی حتی نگفتید که آقای رفیعی رضایت بده، برای پسرت هم بهتر است؟

خیر. اصلا

– گفته می‌شود در همان روزی که به بیمارستان رفتید از ورود خبرنگاران به بیمارستان جلوگیری کردید؟

خیر. مگر ما چقدر قدرت داریم؟ شما از قول من بنویسید که من رضا محمودی توانایی این کار را ندارم. اگر هم این‌چنین شده، بیمارستان حراست دارد و خودشان این کار را کردند. در مورد قضیه رضایت اجباری هم من هیچ فشاری نیاوردم.

– یعنی دانیال رفیعی به‌طورقطع بدون هیچ مشکلی می‌تواند در مدرسه‌های جیرفت درس بخواند؟

بله. قطعاً. کما اینکه امروز (شنبه) هم به مدرسه رفته.

 از 6 دی ابلاغ مدیر لغو شد

مدیر مدرسه شهید فاریابی جیرفت هم در خصوص اتفاقات رخ‌داده  می‌گوید که از شش دی ابلاغ من لغو شده و فعلاً در یکی از روستاهای اطراف جیرفت مشغول به کارم. به گفته او امروز  هیات تخلفات اداری کارکنان برای رسیدگی به این پرونده تشکیل جلسه می‌دهد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=15751
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.