پلیس فتا کرمان: کلاهبرداران سایبری در کمین فطریه روزه‌داران هستند

رییس پلیس فتا استان کرمان با تاکید بر اینکه کلاهبرداران سایبری در کمین فطریه روزه‌داران هستند گفت: توجه به اصالت موسسه‌های خیریه در فضای مجازی برای پرداخت فطریه یا کفاره روزه، ناکامی کلاهبرداران سایبری را به همراه دارد.

به گزارش کرمان نو به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ محمدرضا رضایی افزود: همواره مجرمان سایبری با تبلیغات کاذب در فضای مجازی و ترغیب احساسات انسان دوستانه افراد سعی در جلب اعتماد کاربران فضای مجازی و کلاهبرداری از آنها را دارند.

وی با اشاره به نزدیک شدن به ایام پایانی ماه مبارک رمضان تاکید کرد: افراد سودجو برای جمع آوری زکات فطریه و کفاره روزه با درج شماره حساب بانکی و ارسال پیام و راه اندازی کمپین‌های مختلف در شبکه‌های اجتماعی، دام خود را برای شهروندان روزه دار پهن کرده‌اند.

این مقام انتظامی برای جلوگیری از هرگونه کلاهبرداری با این عنوان اظهار داشت: از پرداخت فطریه یا کفاره روزه در سایت‌های ناشناس و یا به حساب‌های نامعتبر و شخصی افراد که در کانال‌ها و گروه‌های شبکه‌های اجتماعی تبلیغ می‌شوند، خودداری کنید.

وی در توصیه به شهروندان بیان کرد: شماره حساب‌های اعلامی از سوی کمیته امداد امام خمینی (ره)، شورای عالی زکات یا رسانه‌های ملی و محلی (رادیو، تلویزیون) بهترین راه برای پرداخت زکات فطریه یا کفاره روزه است زیرا تنها از این طریق این وجه، به دست افراد نیازمند واقعی می رسد.

سرهنگ رضایی ادامه داد: در زمان پرداخت زکات فطریه یا کفاره روزه چنانچه به درگاه پرداخت بانکی هدایت شدید مولفه های یک درگاه پرداخت بانکی اصلی را با خود مرور کنید تا از حساب بانکی شما برداشت غیرمجاز صورت نگیرد.

وی تاکید کرد: کاربران در صورت اطلاع از اینگونه موارد بلافاصله مراتب را از طریق تماس با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ به مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا اعلام کنند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=87909
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.