۵۰ واحد مسکونی در سیرجان زیر آب رفت

فرماندار سیرجان گفت: در پی سیلاب شب گذشته در بخش‌های زیدآباد، پاریز و گلستان این شهرستان بیش‌ از ۵۰ منزل مسکونی به زیر آب رفته و خسارت سنگینی را برای مردم به بار آورده است.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایرنا، علی یعقوبی‌پور با اشاره به اینکه خسارت سیلاب بیش‌از سه هزار میلیارد تومان تاکنون در شهرستان سیرجان برآورد شده است، افزود: سیلاب شب گذشته(شنبه) بخش‌های مختلف این شهرستان را در برگرفت و  بیشترین خسارت را  به بخش “زیدآباد” زد.

وی با اشاره به اینکه نیروهای انتظامی در سیلاب روزهای اخیر در سیرجان مانند همیشه پای کار کمک‌رسانی به مردم بودند ادامه داد: این سه هزار میلیارد تومان خسارت بیشتر در بخش‌های کشاورزی، راه روستایی، محورها، باغات پسته، زیرساخت‌های روستایی و شهری، دام و راه‌های عشایری بوده است.

فرماندار سیرجان با اشاره به اینکه پس از برقرار شدن شرایط عادی آمار دقیق خسارات سیل در این شهرستان جمع‌بندی و اعلام خواهد شد افزود: مردم خواستار حمایت دولت در جبران خسارات و از  زیرساخت‌ها نیز گلایه‌مند هستند.

آبگرفتگی و آسیب ۳۵ واحد آموزشی
مدیر آموزش و پرورش سیرجان نیز در این زمینه پس از بازدید از مناطق سیل زده این شهرستان گفت: ۳۵ واحد آموزشی در پی سیلاب اخیر دچار آبگرفتگی شدند و با توجه به نزدیک شدن سال تحصیلی جدید نیاز به کمک مسئولان شهرستان و استان برای بازسازی این واحدها احساس می‌شود.

خسارت بیش‌از یکهزار میلیارد تومانی به بخش کشاورزی سیرجان

مدیر جهاد کشاورزی سیرجان نیز گفت: در پی سیلاب روزهای اخیر تاکنون ۶ هکتار از ۴۳ هزار هکتار باغات پسته این شهرستان خسارت دیده و دچار آسیب شده‌اند.

اکبر محمودآبای افزود: خسارت سیل به بخش کشاورزی شهرستان بیش‌ از یکهزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برآورد شده است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=94770
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.