خسارت ۳۰ میلیارد ریالی طوفان ریگان

امین باقری افزود: همچنین خساراتی نیز به تاسیسات زیربنایی، برق و جاده وارد شد که طی دو سه روز بعد از طوفان، مشکلات رفع شد.

باقری با اشاره به اینکه در زمان وقوع طوفان، ۶۳ نفر به مراکز درمانی مراجعه کرده و تحت درمان قرار گرفتند، تصریح کرد: طی سه ماه گذشته حدود ۲۵ روز طوفانی در ریگان داشته‌ایم که ریزگردها و طوفان مشکلاتی را در منطقه به وجود آورده است.

فرماندار ریگان با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای مهار ریزگردها در منطقه، بیان کرد: در جلسه‌ای که با حضور استاندار کرمان، نماینده شرق استان در مجلس و مدیران کل با رییس سازمان جنگل‌های کشور داشتیم، تصمیمات خوبی در این راستا گرفته شد.

وی افزود: یک طرح ۵ ساله توسط منابع طبیعی استان کرمان آماده شده که قرار است در منطقه اجرا شود و قبل از آن به صورت اضطراری مناطقی که کانون بحران هستند، قرار است مالچ‌پاشی شوند و طی هفته جاری یا هفته آینده اولین مرحله کار با حضور مسوولین اتفاق می‌افتد.

باقری تصریح کرد: در طرح ۵ ساله منابع طبیعی، روش‌های نوین مهار ریزگردها دیده شده و قرار است با همکاری دانشگاه‌ها و کسانی که تجربه کار را دارند، اجرا شود.

او ضمن بیان اینکه همه ریزگردهایی که در شهرستان ریگان داریم، منشا محلی دارد، گفت: معمولا دوران باد و بروز ریزگردهای شدید از آذرماه آغاز می‌شود و تا اواخر اردیبهشت ماه ادامه دارد. همچنین در تابستان که شرایط جوی منطقه تحت تاثیر بادهای ۱۲۰ روزه است، طوفان‌هایی از خردادماه تا شهریور به صورت موردی داریم.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=10982
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.