عملیات جست‌وجو تمام شد


۱۵ کشته نتیجه سیل در جیرفت

رییس هلال‌احمر جیرفت در گفت‌وگو با خبرنگار کرمان‌نو اعلام کرد: با پیدا شدن پانزدهمین جسد، عملیات جست‌وجو پایان یافت و دیگر مفقودی نداریم.

به گزارش کرمان‌نو بر اثر سیل شب گذشته در بستر رودخانه هلیل‌رود ۱۵ نفر کشته شدند که تعدادی کودک و اتباع غیرایرانی نیز در این میان حضور داشتند.

برخی فعالان رسانه‌ای محلی نوشته‌اند این سیلاب در بستر رودخانه هلیل‌رود بوده و از مسیر اصلی رودخانه خارج نشده است.

هواشناسی استان کرمان روز دوشنبه ۹مهر یک هشدار برای جاری شدن روان‌آب‌ها در جنوب کرمان صادر کرده اما ظاهرا این هشدار به اندازه کافی جدی نبوده است و عده‌ای در جیرفت وضعیت کشته‌ها را نتیجه اطلاع‌رسانی نکردن هواشناسی و اداره بحران استان می‌دانند.

رضا فلاح صبح امروز ۱۰ مهرماه اظهار کرد: طبق گزارش‌های دریافتی از محل حادثه، امروز ساعت ۶ صبح پیکر دو نفر و ساعت ۹:۳۰ پیکر یکی دیگر از مفقودی‌های حادثه طغیان رودخانه هلیل در جیرفت با تلاش امدادگران هلال‌احمر از آب بیرون کشیده شدند.

والدین کوکان و صاحب باغ برای نجات کودکان اقدام می‌کند و در این حین آنها هم غرق می‌شوند.

طبق اعلام مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان کرمان، ۶۴ نیروی امدادی در قالب ۱۶ تیم هلال‌احمر از شهرستان‌های عنبرآباد، کهنوج، جیرفت، ساردوئیه، بم و مرکز استان در محل حادثه و در عملیات جست‌وجوی مفقودین حضور داشتند.

او بیان کرد: عملیات جستجو از ساعت ۱۶ روز گذشته تا ۹:۳۰ روز ۱۰ مهر ادامه داشت که در مجموع حدود ۱۳ ساعت عملیات ادامه داشت.

بنا به اعلام فرماندار جیرفت، «جان‌باختگان حادثه طغیان هلیل رود اتباع افغانستان هستند (به جز یک نفر که ایرانی است) و اتباع به‌صورت خانوادگی در باغ کار می‌کردند و کودکان آنها برای آب‌تنی به داخل رودخانه رفته بودند که بر اثر بارندگی در بالادست این رودخانه، سیلاب ایجاد شده و دچار حادثه شدند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=122453
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.