آغاز ثبت‌نام دریافت یارانه خرید کتاب

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان از آغاز ثبت نام دریافت یارانه خرید کتاب خبر داد و گفت: دانشجویان، طلاب و اعضای هیات علمی می‌توانند برای چگونگی از شرایط و نحوه ثبت‌نام به سایت ketab.ir مراجعه کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با اشاره به برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب تهران گفت: ثبت‌نام دانشجویان و طلاب برای دریافت بن خرید کتاب از ۱۸ دی آغاز شده است و تا پایان سهمیه اعتبار دارد.

علیزاده گفت: یارانه اعتباری خرید کتاب برای دانشجویان و طلاب تا سقف ۲۰۰ هزار تومان است که از این مقدار سهم مشارکت دانشجویان و طلاب ۱۲۰ هزار تومان و ۸۰ هزار تومان را نیز معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بانک صادرات ایران تامین می‌کند.

او با اشاره به افزایش ۲۵ درصدی یارانه اعتباری خرید کتاب ویژه دانشجویان و طلاب تصریح کرد: یارانه اعتباری خرید کتاب برای اعضای هیات علمی دانشگاه ها و مراکز علمی نیز از ۲۵۰ هزار تومان به ۴۰۰ هزار تومان افزایش پیدا کرده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: دانشجویان، طلاب و اعضای هیات علمی می‌توانند برای چگونگی از شرایط و نحوه ثبت‌نام به سایت ketab.ir مراجعه کنند.

او با بیان اینکه اهالی قلم نیازی به ثبت‌نام برای دریافت یارانه ندارند، تاکید کرد: اطلاعات مورد نیاز آن‌ها از بانک اطلاعات خانه کتاب و ادبیات ایران استخراج شده و بر اساس رتبه‌بندی اهل قلم به صورت خودکار بین ۲۰۰ تا ۵۰۰ هزارتومان یارانه روی کدملی آن‌ها شارژ می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان ادامه داد: افزایش یارانه اعتباری خرید کتاب به دلیل شرایط حاکم بر اقتصاد نشر ناشی از شیوع و گسترش ویروس کرونا و حمایت از توسعه فرهنگ مکتوب و کتاب و کتابخوانی در کشور صورت گرفته است.

نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران از یکم تا ششم بهمن‌ماه در tehranbookfair.ir برگزار خواهد شد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=61947
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.