اختتامیه جشنواره ملی شعر سپهبد شهید سلیمانی ۱۲ بهمن در جیرفت برگزار می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان از برگزاری اختتامیه جشنواره ملی شعر سپهبد شهید سلیمانی ۱۲ بهمن در شهرستان جیرفت خبر داد.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایرنا، حسین اسحاقی برگزاری آیین اختتامیه جشنواره ملی شعر سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی را در ۱۲ بهمن از برنامه های شاخص اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان برشمرد و از ارسال ۲ هزار و ۲۱۰ اثر به این جشنواره شعر خبر داد.

وی استقبال شاعران کشوری را از جشنواره شعر سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی بسیار خوب ارزیابی و تصریح کرد: با توجه به حجم استقبال، نفرات برتر در گویش های مختلف انتخاب و تجلیل می شوند.

وی همچنین در تشریح برنامه های بهمن و اسفند سال جاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان از هدف‌گذاری ۱۳ برنامه کلان فرهنگی و هنری این اداره کل تا پایان سال جاری خبر داد و افزود: برخی از برنامه های امسال به دلیل شیوع کرونا اجرا نشد و بسیاری از برنامه معوق و بسیاری غیرحضوری برگزار شدند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان با بیان اینکه در شرایط فعلی و با توجه به مصوبات ستاد کرونا، امکان برگزاری برنامه های حضوری فراهم شده لذا از این رو ۱۳ برنامه شاخص را در بخش فرهنگ و هنر جنوب کرمان تا پایان سال جاری برنامه ریزی کردیم.

وی تصریح کرد: همچنین جشنواره فیلم فجر ۱۵ تا ۲۲ و جشنواره موسیقی فجر از ۲۲ تا ۲۶ بهمن ماه سال جاری از دیگر برنامه های شاخص اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان است و فیلم های جشنواره فجر در سینمای جیرفت و کهنوج اکران می شود.

وی برگزاری جشنواره موسیقی فجر در نقاط مختلف کشور و تحقق عدالت را شعار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرد و گفت: با این اقدامات از تمرکزگرایی برنامه جلوگیری می شود.

اسحاقی اختتامیه جشنواره کالاهای فرهنگی در ۱۳ بهمن ماه و برنامه عصر کتاب در ۱۰ بهمن ماه سال جاری را از دیگر برنامه های هدف گذاری شده اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان تا پایان سال جاری در این منطقه اعلام کرد.

وی به برنامه هفته قرآن و عترت از ۱۰ تا ۱۶ اسفندماه سال جاری به عنوان دیگر برنامه های مهم فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان طی سال جاری اشاره و از مردم برای حضور پرشور در این آئین دعوت کرد.

وی گفت: بزرگداشت مفاخر در سوم اسفندماه سال جاری و برنامه های مرتبط با نظامی گنجوی شامل برگزاری نمایشگاه خوشنویسی از اشعار و نشست شب شعر و ادبیات از دیگر برنامه های پایان سال اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان از برگزاری همایش بانوان فعال و کارآفرین نمونه در حوزه فرهنگ و هنر جنوب کرمان خبر داد و گفت: در این آئین از بانوان فعال در زمینه قرآنی، شعر، نویسندگی، رسانه، هنری، چاپ، تبلیغات و موسسات فرهنگی تجلیل بعمل می آید.

دبیر شورای اطلاع رسانی دولت در منطقه جنوب کرمان به برنامه های دهه فجر امسال نیز اشاره کرد و از برگزاری مراسمات متنوع شاد و فرهنگی در این هفته خبر داد و افزود: برگزاری نمایشگاه تجسمی فجر در دهه فجر از دیگر برنامه های این هفته مبارک است.

اسحاقی از برگزاری دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران خبر داد و تاریخ برگزاری این نمایشگاه را سوم تا ۱۰ بهمن ماه سال جاری به صورت مجازی اعلام و تصریح کرد: علاقمندان برای کسب اطلاع بیشتر به سایت موسسه خانه کتاب ایران مراجعه کنند.

وی به برگزاری دوره آموزش های هنری اشاره کرد و برگزاری مجازی این دوره ها توسط اساتید مجرب کشوری را از ابتکارات وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی برشمرد و از ثبت نام سه هزار و ۴۵ نفر از ساکنان جنوب کرمان در این برنامه آموزشی خبر داد.

وی با بیان اینکه دوره آموزش های هنری از ۹ بهمن ماه سال جاری در تمامی شهرستان های جنوب کرمان برگزار می شود، هدف از برگزاری این دوره ها را شناسایی هنرمندان دانست و بر مشارکت بیشتر هنرمندان جنوب کرمانی در این دوره ها تاکید کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان ضمن تبریک ولادت حضرت زهرا (س) و روز زن، گفت: امیدواریم خداوند متعال ما را از رهروان واقعی آن حضرت قرار دهد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=84036
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.