تعامل موزه هنرهای معاصر کرمان و تهران

ایسنا_ محمدرضا علیزاده گفت که موزه هنرهای معاصر صنعتی کرمان بعد از موزه هنرهای معاصر تهران، از نظر گنجینه جزو غنی‌ترین موزه‌های کشور است که بیش از ۲۵۰۰ اثر از هنرمندان ایران و جهان را دارد و دو گنجینه خاص استاد علی‌اکبر صنعتی و سهراب سپهری در آن وجود دارد.
وی با اشاره در جلسه هیأت امنای این موزه که با حضور مدیرکل مرکز هنرهای تجسمی کشور برگزار شد، بیان کرد که در این جلسه تصمیم گرفته شد، نسبت به چاپ کتاب و کاتالوگ آثار موزه اقدام شود. از طرفی قرار بر تعامل و تبادل آثار بین موزه صنعتی کرمان و موزه هنرهای معاصر تهران و حضور آثار هنرمندان برجسته کشور در کرمان شد.
علیزاده تاکید کرد که این اقدامات در راستای پویایی بیشتر موزه هنرهای معاصر صنعتی و معرفی آن است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در پاسخ به این پرسش که آیا قصد دارند اثر جدید برای موزه بخرند؟ گفته سال گذشته، یکسری از آثار استاد صنعتی با ارزش ۱۰۰ میلیون تومان از طرف یکی از شاگردان او، به این موزه اهدا شد. در دوره‌های مختلف، آثاری خریداری شده و این کار در برنامه آینده موزه نیز هست؛ اما باید یکسری تعاملات و گزینش انجام شود.
علیزاده در پاسخ به این پرسش که برای ترمیم برخی آثار موزه که آسیب دیده‌اند، چه برنامه‌ای دارید؟ گفت که قطعا نیاز است آثار موزه به نحو مناسبی حفظ شوند. برخی از این آثار به‌دلیل این‌که در گذشته وضعیت نگهداری خوبی نداشتند، باید ترمیم شوند؛ ما در این زمینه با موزه تهران هماهنگ خواهیم بود و امیدواریم این کار انجام شود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=14291
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.