جشنواره گوهرهای فاطمی جنوب شرق نزاجا در کرمان به کار خود پایان داد

جشنواره گوهرهای فاطمی جنوب شرق نزاجا با حضور جمعی از مسوولان با انتخاب ۹۰ اثر فاخر در کرمان به کار خود پایان داد.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایرنا، آیین اختتامیه جشنواره گوهرهای فاطمی جنوبشرق نزاجا روز چهارشنبه با حضور رئیس اداره نیروی سیاسی و عقیدتی نزاجا و معاونت عملیات نیروی ارتش جمهوری اسلامی و تعدادی از فرماندهان منتخبین برگزار شد.

فرمانده منطقه ای جنوب شرق ارتش در این آئین با اشاره اینکه این جشنواره در راستای گسترش فرهنگ عفاف و حجاب برگزار شد گفت: براساس شیوه نامه های ابلاغی این جشنواره اجرا و برگزار شد.

سرتیپ دوم ستاد امیر غلامعلیان از ورود یکهزار و ۲۱ اثر فاخر به ۱۳ بخش این جشنواره خبر داد و گفت: ۹۰ اثر توسط داورین به عنوان آثار منتخب مورد تقدیر قرار گرفت.

وی بیان داشت: در کنار این جشنواره نمایشگاهی از آثار ارسال شده با غرفه های متنوع با حضور یگان های ویژه و استقبال خانواده ها از ۲۰ تا ۲۸ آبان ماه در شهرک سازمانی هوانیروز برپا شد.

فرمانده منطقه ای جنوب شرق ارتش خاطرنشان کرد: خروجی این جشنواره در ارتقا فرهنگ حجاب و عفاف در شهرک های سازمانی ارتش مثمر ثمر خواهد بود.

فرمانده منطقه ای جنوب شرق ارتش تفسیر و حفظ سوره های قرآن کریم، مقاله ها، دلنوشته و نقاشی ها حجاب و عفاف را از مهم ترین محورهای این جشنواره عنوان کرد.

الگوسازی یکی از اهداف جشنواره های گوهرفاطمی است 

معاونت عملیات نیروی ارتش جمهوری اسلامی افزود: منتخبین یگان های نیروی زمینی ۲۸ دی ماه به میزبانی آجا در جشنواره کشوری گوهرهای فاطمی شرکت خواهند کرد.

امیر سرتیپ کیومرث شرفی با قدرانی از متولیان این جشنواره که حوزه عقیدتی و سیاسی و شورای عالی فرهنگی است و با گرامیداشت هفته بسیج گفت: بسیجی مختص یک قشر خاص نیست و هر آن کس که در راه خداوند تلاش کند بسیجی است و آمران به فرهنگ حجاب و عفاف هم بسیجی هستند.

معاونت عملیات نیروی ارتش جمهوری اسلامی یکی از شاخصه های اصلی این جشنواره را ترویج فرهنگ حجاب و عفاف عنوان کرد و گفت: حفظ عفاف و حجاب به عنوان یک ارزش والای اسلامی است و وظیفه داریم به ترویج این ارزش معنویی کمک کنیم.

امیر سرتیپ شرفی به تاکید امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری در رعایت حجاب و عفاف در بین خانواده ها اشاره کرد و گفت: نقش خواهران در مجموعه خانواده نیروی ارتش زمینی در ترویج این فرهنگ حائز اهمیت است و ارزش کار کمتر از جهاد نیست.

وی با بیان اینکه یکی از اهداف جشنواره های گوهر فاطمی الگوسازی است و زیرساختی باید فراهم شود که در آینده این مهم ترویج داده شود تصریح کرد: ما در مقابل تهاجم فرهنگ غرب الگو داشته باشیم.

سرتیپ شرفی با بیان اینکه ما با ترویج فرهنگ حجاب و عفاف باید فرهنگ اسلامی را تبلیغ و الگوی شایسته ای را معرفی کنیم تصریح کرد: تبلیغات عقیدتی و سیاسی در شهرک های سازمانی در گسترش و تبلیغ این فرهنگ تاثیرگذار است.

معاونت عملیات نیروی ارتش جمهوری اسلامی با تاکید بر اینکه حجاب و عفاف یک فرهنگ اصیل اسلامی است افزود: ایجاد رقابت بین خانواده ها برای ترویج این فرهنگ در جامعه نیز از دیگر اهداف این جشنواره است.

وی به نقش عفاف و حجاب در آمادگی رزمی نیروی زمینی اشاره کرد و گفت: یکی از آرمان های جمهوری اسلامی ایران رسیدن به اهداف الهی است و امروز استکبار جهانی تمام قد ایستاده که ما مقاومت خود را از درون این خانواده ها به دست آوردیم.

سرتیپ شرفی افزود: سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی که در مقابل استکبار جهانی مردانه ایستاد از دامن یک مادر پاک دامن و عفیف تربیت شد.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه حجاب برای زن عصمت و حفظ زن است و حجاب و عفاف تنها متعلق به خانم ها نیست و این عفت صخره ای نیست که آسیب پذیر باشد گفت: باید توطئه های دشمن را که در راستای فرهنگ حجاب و عفاف انجام می دهد با برنامه ریزی و برگزاری این جشنواره ها خنثی کنیم.

 حجاب باید به فرهنگ عمومی تبدیل شود

رئیس اداره نیروی سیاسی و عقیدتی نزاجا با اشاره به روایتی از نبی مکرم اسلام حضرت محمد (ص) مبنی بر اینکه خیر استمرار و دوام دارد و زمانی که فرد و جامعه امر به معروف و نهی از منکر را در دستور کار خود قرار دهد افزود: امر به معروف در جامعه بسیار حائز اهمیت که در این جشنواره نیز به این مهم پرداخته شده است.

حجت الاسلام شعبان علی صالحی نسب محیط خانواده، جامعه و کار، مربی، فضاهای آموزشی، دوستان و اراده را از مهم ترین عوامل در تربیت انسان عنوان کرد و گفت: خانواده ای که به حجاب، نماز، قرآن و سایر مسائل معنوی اهمیت دهند به طور قطع بر روی فرزندان نیز اثر می گذارد.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری در بیانه گام دوم انقلاب فرمودند تبیین مسائل به یک فرهنگ و جهاد عمومی تبدیل شود افزود: اگر بخواهیم بحث حجاب را ترویج دهیم باید به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود.

حجت الاسلام صالحی نسب گفت: فضای مجازی بزرگترین آسیب است که باید در این حوزه بسیار برنامه ریزی کرد تا جلوی هجمه دشمنان را بگیریم.

در آیین از مادران شهید محمد دولت آبادی، شهید کریم کریمی و شهید رسوال ابراهیمی و منتخبین جشنواره تجلیل شدند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=80416
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.