خروج از کلیشه، ضامن رشد نمایش و مخاطب

به مناسبت میزبانی کرمان در سومین دوره جشنواره ملی تئاتر”سردارآسمانی” دبیرخانه جشنواره با هنرمندان تئاتراستان گفتگوهای تخصصی انجام داده است.

به گزارش کرمان نو، از “بابک دقیقی” پرسیدیم، برای اینکه نمایش خیابانی بخواهد تاثیر گذار باشد باید چه سمت وسویی را بگیرد؟

“دقیقی”: بطور کلی در تئاتر خیابانی جهت افزایش قدرت تاثیرگذاری باید راهکار داشته باشیم. وی افزود: وقتی تئاتری درساختار خیابانی می گنجد، شیوه اجرا باید توانایی جذب تماشاگر متنوع و درگیری مخاطب را داشته باشد، البته جلب رضایت همگان راحت نیست.

به اعتقاد دقیقی در شرایط کنونی، غالب کارهای نمایش خیابانی، شبیه هم هستند یا واضح تر بگویم خلاقیت و ایده های جذاب در آن ها سویه غالب نیست . و دقیقا این تشابه، باعث شکل گیری نمایش هایی با عناصراجرایی شبیه به هم شده که به شکل کلیشه در آمده اند.

هنرمند کرمانی ادامه داد : تئاتر خیابانی و به صورت کلی اجرا در فضا های اجتماعی و مردمی دارای سابقه طولانی  است از جمله معرکه گیری ، نقالی و تعزیه که جایگاه منحصر به فردی در تاریخ اجتماعی و مذهبی ایران دارد، اما  در شرایط فعلی و نقش تکنولوژی باید به طریقی قدرت تاثیرگذاری و رقابت با رسانه های امروزی را بدست آورد.

دقیقی می گوید : باید زمینه  خروج از کلیشه از سوی هنرمندان و سیاستگزاران مهیا شود. خروج از کلیشه، همزمان منجر به رشد نمایش و رشد مخاطب می شود ود رعین حال باعث ارتقا میزان تاثیر گذاری آن خواهد شد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=82630
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.